کد خبر: ۳۴۹۷۴۵
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
0
ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۲۵ واحد بسته شد.

صعود دلار مقابل رقبا

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که همه گیری کرونا بیش از همه روی وضعیت معیشتی افراد با تحصیلات پایین و کسانی که مجبور به شیفت های کاری طولانی هستند، تاثیر منفی گذاشته است. جروم پاول- رییس فدرال رزرو- با بیان اینکه اقتصاد در مسیر احیا و بازگشت به شرایط قبل از آغاز همه گیری کرونا قرار دارد، نسبت به اشتغال زایی بیشتر با توجه به تقویت رشد اقتصادی ابراز امیدواری کرد. در پنج ماه اخیر نرخ بیکاری آمریکا در مسیر نزولی بوده و از نرخ های دورقمی مجددا فاصله گرفته است.

مازن عیسی - استراتژیست ارشد ارزی در موسسه تیدی سکیوریتیز - گفت: نگرانی از اوج گیری تورم یکی از اصلی ترین عواملی است که جلوی رشد بیشتر دلار را گرفته اما دلار در مقطع فصلی فعلی دارای پشتوانه های بنیادی خوبی برای صعودی شدن است. در صورتی که بازدهی اوراق قرضه روی مدار نزولی قرار گیرد، دلار حرف های زیادی برای گفتن در برابر ارزهای امن تر خواهد دشت. موضع فعلی بانک مرکزی ادامه سیاست های حمایتی است که در برابر رشد دلار عاملی بازدارنده محسوب می شود.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۲۵ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۴ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۹ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۲ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۰۹.۲۶۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۳ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: