کد خبر: ۳۵۲۴۴۱
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
0
سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور شد. حالا دیگر رییس قوه‌قضاییه، هشتمین رییس‌جمهور ایران است. باید به او تبریک گفت چرا که او دیگر مجری قانون اساسی و رییس‌جمهور همه ایرانیان است.
دکتر زهرا نظری مهر
 
پول نیوز، دکتر زهرا نظری مهر مدیر مسئول - سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور شد. حالا دیگر رییس قوه‌قضاییه، هشتمین رییس‌جمهور ایران است. باید به او تبریک گفت چرا که او دیگر مجری قانون اساسی و رییس‌جمهور همه ایرانیان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. انتخاباتی که در ماراتنی طولانی و در بیش از ۱۹ ساعت زمان اخذ رأی، آنهم در شرایط سخت کرونایی برگزار شد، تا مشخص کند ساکن جدید پاستور چه کسی باید باشد.

از سویی شاهدیم کشور بعد از پشت سرگذاشتن شرایط سخت تحریمی و اقتصادی و حوادث امنیتی تحمیلی در چند سال اخیر، حالا به نوعی پوست‌اندازی می‌کند، تا انشالله با نیرویی مضاعف وارد سده جدید خورشیدی شود.

اکنون ایران به مانند چند هزار سال گذشته مغرور و با افتخار و علی‌رغم همه زخم‌هایی که برتن دارد، پا برجا مانده است و دشمنان خارجی‌اش یک به یک از مدار خارج می‌شوند. ایرانیان سخت‎ترین پیچ‌های تاریخ را طی چند سال گذشته پشت سر گذاشتند. شدیدترین فشار‌های اقتصادی را تحمل کردند. چندین بار تا آستانه جنگ پیش رفتند و همه این‌ها در کنار شیوع جهانی ویروس خانمانسوز کرونا و عواقب زیان‌بار مضاعفش قرار داشت. اما حالا دیگر فقط باید به آینده نگاه کرد و به آن امید داشت.

از سویی شاهدیم که مناسبات جدید جهانی درک بهتری از وزن ایران در عرصه جهانی دارد. پنجره‌های فرصت برروی کشور در حال گشوده شدن است و باحضور قابل توجه مردم، علی رغم تحمل همه ناملایمات اقتصادی در پای صندوق‌های رأی، پشتوانه مناسبی برای دولت بعدی شکل گرفته است.

توجه کنیم ایران همچنان پابرجاست، ولی نامی از دشمنان موجودیت کشور شنیده نمی‌شود. دیگر اسامی مانند "ترامپ"، "بولتن"، "بنامین نتانیاهو"، "پمپئو" و ... را نمی‌شنوید. "بن زاید" و "بن سلمان"نیز علی رغم خاص قلبیشان برای تعامل و همکاری در صف مذاکره قرار گرفته‌اند.

رییس‌جمهور منتخب تا چند هفته دیگر و پس از تشکیل کابینه و انتخاب اعضای آن و کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی به پاستور خواهد رفت و برگ جدیدی از تاریخ کشورمان رقم خواهد خورد. اما قطعاً خود می‌داند که میراث‌دار ایرانی است که ازسویی از نظر امنیتی و نظامی در بهترین شرایط تاریخی خود قرار دارد، اما علی‌رغم همه ظرفیت‌های شایسته اقتصادی، کشور را در بدترین وضعیت موجود تحویل خواهد گرفت.

رشد بالا و فزاینده نرخ تورم، حجم بالای نقدینگی در کشور، کاهش جدی ارزش پول ملی، بحران بازار سرمایه، فرار‌های گسترده مالیاتی، کسری گسترده بودجه، نارسایی‌های ساختاری شرکت‌های شبه دولتی، بی عدالتی موجود در واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های توانمند پیمانکار، نارسایی گسترده در حوزه مسکن، تعطیلی و یا دستکم نیمه تعطیلی بسیاری از مراکز صنعتی و اقتصادی کشور، فساد باند‌های مافیایی، قاچاق کالا به درون کشور، قاچاق سوخت به خارج از کشور، بحران آب، بیکاری روزافزون در جامعه، کاهش جدی فروش نفت، مسدود بودن انواع امور بانکی و بیمه‌ایی با کشور‌های جهان و صرف میلیارد‌ها دلار هزینه مضاعف جهت دور زدن تحریم‌ها، گسترش فقر و فشار‌های معیشتی بر خیل عظیمی از مردم جامعه، تداوم فرار مغز‌ها و ... همه و همه بخش‌هایی از مشکلات به جا مانده از گذشتگان برای دولت اوست. موضوعاتی که قطعاً نیازمند تدبیر و همفکری دسته جمعی کارشناسان و اصلاحات کالبدی بر تن بیمار اقتصاد کشور است.

حالا دیگر سید ابراهیم رییسی میلیون‌ها رأی و فراتر از آن میلیون‌ها قلب را با خود همراه دارد که جملگی از انتخاب او خوشحال هستند. مردمی که توانایی‌های این رجل پاکدست را در خدمت رسانی به مردم چه به عنوان رییس آستان قدس رضوی و چه به عنوان رییس قوه قضاییه دیده‌اند و تلاشهایش را در مبارزه با فساد ستوده‌اند و به توانایی‌های او امید بسته‌اند.

همچنین باید توجه داشت هر کس با هر گرایشی باید دولت را در انجام وظایفش کمک کند و امید است شرایط همراهی با نگاهی فراجناحی برای خدمت‌رسانی در آینده فراهم باشد. موضوعی که می‌تواند بسیاری مشکلات را زودتر برطرف کند و موجب همراهی بیشتر ایرانیان سرخورده و دل خسته و ناامید نسبت به آینده کشور باشد.
 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: