کد خبر: ۳۵۳۱۹۷
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
0
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۷۵ دلار و ۱۶ سنت رسید.

نفت برنت 0.6 درصد بالا رفت

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، پس از آنکه یک گزارش از صنعت نفت آمریکا نشان داد میزان ذخایر نفت این کشور طی هفته گذشته کاهش داشته و موجب خنثی شدن نگرانی ها در مورد محدود شدن ترددها در برخی کشورها به دلیل شیوع مجدد کرونا شد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد تداوم روند افزایشی خود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رشد قیمت جزئی در جلسه قبل، امروز با 42 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 75 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم که دیروز 0.1 درصد افزایش یافته بود، امروز با 53 سنت معادل 0.7 درصد رشد به 73 دلار و 51 سنت رسید.

به گفته دو منبع آگاه بر اساس ارزیابی انستیتوی نفت آمریکا، حجم ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته 8.2 میلیون بشکه کاهش داشته است. با این حال میزان ذخایر بنزین آمریکا شاهد رشد 2.4 میلیون بشکه ای بوده و میعانات نیز با افزایش 428 هزار بشکه ای مواجه شده است.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک دیروز گفت، انتظار می رود تقاضا برای نفت در سال 2021 میلادی 6 میلیون بشکه افزایش یابد که 5 میلیون بشکه آن در نیمه دوم سال اتفاق خواهد افتاد. وی این پیش بینی خوش بینانه را در نشست کمیته فنی مشترک گروه اوپک پلاس مطرح کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: