کد خبر: ۳۵۴۲۰۴
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
0
استاد "اصغر طاهرزاده" همزمان با گرامیداشت "روز ادبیات کودک و نوجوان" بعنوان "نویسنده فاخر بومی اصفهان" تجلیل شد.

استاد

 

به گزارش پول نیوز،وی در مراسمی که روز سه شنبه در قالب برنامه ملی مجازی موسوم به "از تبار قلم" در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت.

 

در این برنامه که به میزبانی مجازی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان با حضور استان های اصفهان، مرکزی و قزوین برای ارج نهادن به به مقام صاحبان قلم توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد از نویسندگان، پژوهشگران، کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل صورت گرفت.

 

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان در این برنامه گفت: حمایت از نویسندگان، شاعران و نکوداشت مقام اهالی قلم از اهداف این نهاد است و به این منظور برنامه‌ریزی‌ ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

 

امیر هلاکویی با بیان اینکه کتاب، عصاره اندیشه و خرد نویسندگان و شاعران است، افزود: کتابخانه‌های عمومی بعنوان گنجینه‌ای از سرمایه‌های ادبی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی کشور مرهون زحمات این بزرگان است.

 

وی اظهار داشت: ویژه برنامه "از تبار قلم" تداوم مسیر روشنی است که با اقدامات ارزنده‌ای همانند برنامه چهل قلم، راویان بالندگی و راه‌اندازی محافل ادبی در کتابخانه های عمومی آغاز شده است.

 

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، اظهار امیدواری کرد که با هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی در حوزه نشر ادبیات، گامی مثبت و تاثیرگذار در این مسیر برداشته شود.

 

اصغر طاهرزاده، استاد و نویسنده اصفهان نیز در این آیین گفت: دغدغه اصلی من همواره توجه به فرهنگ عمیق و ناب اسلامی و فهم و ارائه آن بوده است.

 

وی اظهار داشت: کتابداران واسطه یک تفکر برای آنهایی هستند که به آنها رجوع می‌کنند تا گمشده خود را بیابند و اگر این فعالان فرهنگی نتوانند افق معرفت و خودشناسی را برای جوانان بگشایند از این نسل تاریخ‌ساز فاصله خواهند گرفت.

 

 استاد اصغر طاهرزاده متولد تاریخ هفت مهر سال ۱۳۳۰ در اصفهان است."آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بعد هستی" ،"آش‍ت‍ی‌ ب‍ا خ‍دا از طری‍ق‌ آش‍ت‍ی‌ با خود راستین"، "آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود"، "ادب خیال"،"عقل و قلب"،"اربعین حسینی"،"از ب‍ره‍ان‌ ت‍ا ع‍رف‍ان"‌، "اسماء حسنا"، "دریچه‌های نظر به حق"، "امام خمینی رضوان‌الله تعالی‌ علیه و سلوک در تقدیر توحیدی زمانه" در زُمره مهمترین آثار استاد طاهرزاده است.

 

بر اساس اعلام دبیرخانه برگزاری ویژه برنامه"از تبار قلم" از معیارهای انتخاب نویسندگان در این محفل داشتن شاخص‌هایی همچون تعداد تالیفات ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه موضوعی، ویژگی‌های برتر آثار منتشرشده نویسندگان در پنج سال گذشته، استقبال عمومی از تالیفات آنها و همچنین داشتن تناسب و ویژگی‌های لازم برای خرید و و ارائه آثار در کتابخانه‌های عمومی است.

 

 اکنون در استان اصفهان ٣٠٠ باب کتابخانه عمومی موجود است که از این تعداد ۱۹۳ کتابخانه، نهادی و ۱۲۰ کتابخانه مشارکتی توسط بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها ایجاد شده است.

 

منبع:ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: