کد خبر: ۳۵۴۳۲۷
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳
0
ال آرژنین به عنوان پیش ماده سایر اسیدهای آمینه از جمله گلوتامات، پرولین و کراتین عمل می کند و به همین دلیل برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی لازم است.
تنظیم فشار و قندخون با مصرف این قرص!
به گزارش پول نیوز، آرژنین یکی از اسید‌های آمینه نیمه ضروری برای بدن انسان است که بخشی از آن توسط غذا‌های پروتئینی تامین می‌شود. این اسید آمینه دو ایزومر متداول به نام‌های ال آرژنین و دی آرژنین دارد که تمرکز اصلی ما بر مورد اول خواهد بود.

به طور کلی اسید‌های آمینه واحد‌های سازنده پروتئین‌ها به شمار می‌روند و در دو دسته ضروری و غیر ضروری جای می‌گیرند. اسید‌های آمینه غیر ضروری به وسیله بدن ساخته می‌شوند، اما در مقابل گروه ضروری‌ها این چنین نیستند و باید از طریق رژیم غذایی تامین شوند.

ال آرژنین را بشناسیم

بر اساس مقاله‌ای که به وسیله مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری آمریکا قابل دسترسی است، ال آرژنین یک اسید آمینه نیمه ضروری است. بدین معنا که تحت شرایط خاصی از جمله بارداری، یک سری بیماری‌های مشخص و همینطور تروما تبدیل به اسید آمینه‌ای ضروری می‌شود. این ماده برای تولید نیتریک اکسید که یک مولکول سیگنالینگ ارزشمند در راستای انجام انواع فرآیند‌ها و عملکرد‌های داخلی بدن از جمله تنظیم جریان خون، فعالیت میتوکندری و ارتباطات محسوب می‌شود هم حیاتی خواهد بود.

از طرفی دیگر ال آرژنین به عنوان پیش ماده سایر اسید‌های آمینه از جمله گلوتامات، پرولین و کراتین عمل می‌کند و به همین دلیل برای سلامت عمومی بدن و در عین حال بهبود عملکرد سیستم ایمنی لازم است. آرژنین همچنین به رشد سلول‌های T دستگاه دفاعی بدن کمک می‌کند. این سلول‌های سفید خون نقش اصلی را در پاسخ ایمنی بدن به دوش دارند.

با توجه به آن که ال آرژنین یک سری وظایف کلیدی را در بدن بر عهده دارد، کمبود این اسید آمینه می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد سلول‌ها و اندام‌ها شود و در نهایت تمام این مجموعه را با بیماری‌های مختلف مواجه سازد.
برچسب ها: سلامت ، پول نیوز ، پول ، قرص ، سلامتی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: