کد خبر: ۳۵۴۳۷۷
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
0
برای اولین بار در انتخابات پارلمانی عراق اسامی نامزدهایی که قبلا پست نخست‌وزیری داشتند دیده نمی‌شود. در حالی‌که در انتخابات قبلی حضور داشتند.

به گزارش پول نیوز،عدم حضور پنج نخست‌وزیر سابق عراق بعد از سال ۲۰۰۳ و نیز مصطفی الکاظمی، به عنوان ششمین نخست‌وزیر در لیست‌های انتخاباتی بی‌سابقه است.

 

اما نامزدی نخست‌وزیران سابق نظیر ایاد علاوی، ابراهیم جعفری، نوری مالکی، حیدر العبادی،‌ عادل عبدالمهدی،‌ مصطفی الکاظمی به منزله کناره‌گیری آنها از صحنه سیاسی نیست.

 

برخی از آنها در انتخابات شرکت خواهند کرد اما نه به شخصه بلکه از طریق فراکسیون‌هایشان مثلا علاوی از طریق جبهه ملی مدنی، مالکی از طریق ائتلاف دولت قانون، حیدر العبادی از طریق ائتلاف النصر که با جریان الحکمت به رهبری عمار حکیم ائتلافی جدید تشکیل داده حضور خواهند داشت.

 

اما جعفری و عبدالمهدی هیچ فراکسیون سیاسی ندارند یا اینکه فعالیت‌های سیاسی را ترک کرده‌اند. براساس اطلاعات جعفری دائما ناخوش احوال است اما دومی پایان سال ۲۰۱۹ در سایه اعتراضات مردمی استعفا کرد و دیگر به شکل رسمی در هیچ حزب رسمی حضور ندارد.

 

در حالی‌که مصطفی کاظمی قصد داشت از طریق حزب المرحله که اخیرا تاسیس کرده وارد گود انتخابات شود اما طبق شروط سیاسی که قبل از احراز پستش برایش گذاشته شد،‌ از این کار صرف نظر کرد.

 

معمولا هر نخست‌وزیری نفر اول لیست‌های انتخاباتی است که در آنها نامزد شده اما این بار انتخابات از حضور آنها خالی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: