May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۵۰۴
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
0
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهار داشت: مشکل اساسی ضعف در مدیریت و نظارت در حوزه مسکن است.

ساماندهی مشاوران املاک هیچ کمکی نمی تواند به مستاجر بکند

 

به گزارش پول نیوز، چندی پیش پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص ضرورت ساماندهی مشاورین املاک در حوزه اجاره و خرید و فروش تاکید کرد.

حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران این مسئله را رد کرد و گفت: این مسئله ساماندهی شده است و صورت مسئله را نباید عوض کرد. مشکل ما مشاوران املاک نیستند، مشکل ما عدم توازن میان عرضه و تقاضاست.

عقبایی در ادامه گفت: در کشور سالانه یک میلیون ازدواج شکل می گیرد، لیکن تولید مسکن زیر ۳۰۰هزار واحد مسکونی است و ارتباطی با ساماندهی مشاورین املاک ندارد. بنابراین؛ باید تولید مسکن افزایش یابد. دولت باید در حوزه مسکن برنامه ریزی کند و در این راستا مدیریت زمین داشته باشد. همچنین در منابع مالی و بانکی مدیریت صحیحی انجام گیرد و سیاست های پولی و بانکی را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی و مصالح ساختمانی و زمین در کشور به اندازه کافی وجود دارد و مسئله برجام به دلیل اینکه مربوط به امور داخلی می شود، بر قیمت مسکن تاثیری ندارد، بنابراین؛ مشکل اساسی ضعف در مدیریت و نظارت در حوزه مسکن است و باید به سمت و سویی پیش رویم که فکری برای مشکلات زمین کرد و تسهیلات بانکی به مردم ارائه شود و همچنین از نیروی انسانی بیکار در کشور بهره بگیریم و ترجیحا جلوی ورود مصالح ساختمانی خارجی گرفته شود.

عقبایی با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه ای برای تولید مسکن داشته باشد، افزود: برنامه جامعی باید در این راستا شکل بگیرد و سلیقه ای عمل نشود. چندین دوره است که مجلس های مختلف در خصوص برنامه طرح تولید مسکن استیجاری کوتاهی کردند و این برنامه ابطر باقی مانده است، باید طرح تولید مسکن استیجاری را تقویت کرد و قبل از آن تسهیلات ودیعه را برای مردم بدون سود و کارمزد در نظر بگیریم. در این خصوص برنامه ای کوتاه مدت داشته باشیم. این عوامل باعث ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا خواهد شد و به مستاجر کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: ساماندهی مشاوران املاک هیچ کمکی نمی تواند به مستاجر بکند، باید به دنبال این باشیم که دولتی پاسخگو داشته باشیم و براساس قانون اساسی دولت مکلف به تعیین مسکن مناسب می باشد. در حوزه اجاره نشینی و همچنین خرید و فروش باید این وظیفه به نحو احسن انجام بگیرد. لیکن متاسفانه در سال های اخیر کوتاهی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: