April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۴۵۱۳
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
0
ایران‌خودرویی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند تا پایان سال جاری در مجموع ۴۹۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو به بازار عرضه خواهند کرد.
پیش‌بینی میزان فروش ۲ خودروساز بزرگ تا پایان سال ۱۴۰۰
به گزارش پول نیوز، بررسی اطلاعات شرکت‌های خودروساز در سایت کدال سازمان بورس در ارتباط با برآورد فروش آن‌ها تا پایان سال جاری نشان می‌دهد بیشتر بار فروش روی دوش ایران‌خودرو قرار دارد. ایران‌خودرویی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند تا پایان سال جاری در مجموع ۴۹۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه از انواع خودرو‌های سواری خود را به بازار عرضه خواهند کرد.

این تعداد فروش به آن معناست که طی سال جاری آبی‌های جاده مخصوص به تنهایی بیش از ۵۲ درصد فروش سال را بر عهده دارند. بعد از ایران‌خودرو، خودروسازی سایپا در جایگاه دوم قرار دارد. نارنجی‌های جاده مخصوص برآورد کرده‌اند طی سال جاری در مجموع ۳۴۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه از محصولات خود را برای فروش به بازار عرضه کنند؛ بنابراین این خودروساز سهمی حول و حوش ۳۶ درصدی از فروش را در بازار خواهد داشت. همچنین پارس‌خودرویی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند ۱۱۶ هزار و ۶۶۰ دستگاه خودرو تا پایان سال عرضه خواهند کرد. به عبارت دیگر سهم این خودروساز از برآورد فروش خودروسازان در سال جاری حدود ۱۲ درصد خواهد بود.

حال سراغ جزئیات فروش تا پایان سال ۱۴۰۰ می‌رویم. از ایران‌خودرو شروع می‌کنیم. این خودروساز در مقایسه با سال گذشته رشدی حدود ۷ درصدی را در عرضه محصولاتش به بازار پیش‌بینی کرده است. در میان محصولات حاضر در سبد محصولاتی این خودروساز بیشترین سهم فروش برای گروه پژو برآورد شده است. آبی‌های جاده مخصوص برآورد کرده‌اند طی سال جاری حدود ۲۸۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه از محصولات خود با برند پژو را به فروش برسانند. این به آن معناست که بیش از ۵۶ درصد فروش ایران‌خودرو در سال جاری به فروش محصولات حاضر در سبد این گروه اختصاص دارد.

اما مقایسه برآورد فروش ایران‌خودرو برای این گروه خودرویی در مقابل فروش محقق شده گروه پژو در سال گذشته حکایت از افت حدود ۱۶ درصدی محصولات این گروه خودرویی دارد. براساس برنامه پیش‌بینی شده آبی‌های جاده مخصوص در سال ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۵۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کمتر از محصولات تولیدی با برند پژو را به فروش می‌رسانند. آنچه مشخص است در طول سه سال گذشته همراه با افزایش هزینه‌های تولید و قیمت‌گذاری دستوری، بیشتر محصولات پژو در شرکت ایران‌خودرو با ضرر و زیان تولید شده است. بر این اساس سال گذشته نیز که شورای رقابت در سه مرحله مجوز افزایش قیمت به خودروسازان داد باز هم محصولات گروه پژو با زیان تولید به بازار عرضه می‌شد.

این خودروساز به دنبال این است که طی سال ۱۴۰۰ فروش محصولات خود را به ۳۴۱ هزار و ۳۰۰ دستگاه برساند. این درحالی است که سایپایی‌ها سال گذشته نزدیک به ۲۹۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه از انواع محصولات خود را به فروش رساندند. نگاهی به برآورد فروش این خودروساز برای سال جاری نشان می‌دهد عمده تمرکز این خودروساز در بخش فروش روی محصولات حاضر در خانواده x ۲۰۰ یا همان تیبا است. غول نارنجی جاده مخصوص پیش‌بینی کرده طی سال جاری در مجموع ۲۴۸ هزار دستگاه از اعضای حاضر در خانواده x ۲۰۰ را به بازار عرضه کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: