کد خبر: ۳۵۵۲۵۹
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
0
رییس‌جمهوری منتخب، سیدابراهیم رییسی کم‌کم آماده می‌شود تا دولت خود را تشکیل دهد. او رایزنی‌های سیاسی خود را شروع کرده و حالا در تدارک است که حمایت‌های اقشار و گروه‌های مختلف را نیز جلب کند.
تولیدی//// آیا رییس جمهور منتخب مردم در اعمال برنامه‌های خود موفق می‌شود؟
به گزارش پول نیوز، رییس‌جمهوری منتخب، سیدابراهیم رییسی کم‌کم آماده می‌شود تا دولت خود را تشکیل دهد. او رایزنی‌های سیاسی خود را شروع کرده و حالا در تدارک است که حمایت‌های اقشار و گروه‌های مختلف را نیز جلب کند.

تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور منتخب مانند رفع فقر، تأمین مسکن، اشتغال و... نیاز به منابع مالی سنگین دارد که آقای رئیسی باید برای تأمین آن تکلیف خود را با تحریم‌ها که هم‌اکنون نفس‌های این صنعت نفت را در زیر زانوی خود به شماره انداخته است، روشن کند. در مواجهه با تحریم‌ها، دولت سیزدهم با سه رویکرد خاص روبه‌رو خواهد شد که عبارت‌اند از: ۱- خنثی‌سازی تحریم‌ها۲- دورزدن تحریم‌ها و ۳- لغو تحریم‌ها.

واقعیت این است که اکنون دکتر سید ابراهیم رئیسی نماینده و رئیس جمهور تک تک ملت محسوب می‌گردد و تحقق این شعار گسترده وارزشمند درعمل به اثبات می‌رسد وآن این است که از وزرای جوان، نواندیش، جهادی، انقلابی، مردمی، متخصص ومتفکر ومتعهد استفاده نماید واینگونه مردان عرصه عمل واقدام درجای جای ایران اسلامی واطراف واکناف مملکت به کثرت یافت می‌شوند وبه جدیت قابلیت حضور دارند به عقیده حقوق‌دانان وفرهیختگان وقت آن فرارسیده که درگام دوم انقلاب اسلامی گام‌های عملی برای پیاده کردن آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی برداشته شود، زمانه آن است که مردان وزنان اندیشه ورز وشجاع وتازه نفس وکار درست در دولت کاروکرامت حضور پیداکنید.

در همین رابطه علی حیدری، کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با پول نیوز گفت: در حیطه اقتصاد باید مسئولان و سیاستگذاران به جای آنکه به اصل داستان توجه کنند، به فرعیات پرداختند.

وی افزود: سیاستگذارانی که در حیطه اقتصادی فعالیت میکنند، مشکلی ندارد، اما همین موضوع به سبک اقتصاددانان ایرانی بر می‌گردد.
 
حیدری عنوان کرد: اگر فرض کنیم که دولت نرخ ارز را تعیین نمی‌کند و نرخ ارز بر پایه قیمت بازار باشد، با این حال بازهم قیمت دلار روند افزایشی خواهد گرفت.

این کارشناس اقتصادی ابراز کرد: آثار نرخ تورم در جامعه به خوبی در کالا‌های اساسی و نرخ دلار قابل مشاهده است بنابراین نوعی ضعف مسئولان مدیریتی در اقتصاد کشور، محسوب می‌شود.
 
حیدری خاطر نشان کرد: در قدم اول باید استقلال به بانک مرکزی بازگردد که در گرو این استقلال انبضاط پولی ایجاد شود و در قدم دوم این است که تعریف مشخصی از اقتصاد کلان نمایان شود که دولت سیزدهم بتوانند در راستای این دو هدف قدم بردارند.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: