کد خبر: ۳۵۵۶۰۰
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
طی چند روز گذشته شاهد ادامه داشتن اعتراضات مردم خوزستان هستیم مردمی که به دلیل نبود آب و فلج شدن زندگی و اقتصادشان تنها برای گرفتن حق و حقوق خود به خیابان‌ها آمده اند.

 

اعتراضات خوزستان و بی آبی بی پایان


به گزارش پول نیوز، گفتنی است گر چه برخی از اغتشاشگران در این اعتراضات حضور داشتند و گاهاً سمت و سوی تجمعات خیابانی را تغییر داده‌اند، اما این در حالی است که هنوز با باز شدن رود کرخه امید چندانی به بازگشت آب به خوزستان وجود ندارد، چرا که طبق گفته کارشناسان این آب برای مدت زمان طولانی نیست و تنها پس از گذشت ۱۵ روز آب دیگر وجود نخواهد داشت.


اعتراضات خوزستان از دیدگاه مسئولان

صبح روز گذشته رهبر معظم انقلاب ناراحتی مردم خوزستان را حق مسلم آن‌ها خواند و دستور رسیدگی به این وضعیت را صادر کرد همچنین رئیسی رئیس‌جمهور منتخب دولت سیزدهم چندی پیش اعلام کرد که برای خوزستان فرماندار ویژه قرار می‌دهد و جهانگیری مسئول مارکوپولوی دولت دوازدهم نیز دیروز و پس از گذشت چند روز از اعتراضات مردمی به خوزستان سفر کرد و اعلام داشت که در مقابل فریاد‌های مردم بی پاسخ هستیم حال این سوال مطرح می‌شود که آیا این تصمیم گیری‌های بی تدبیرانه در دولت دوازدهم اتخاذ نشده؟ آیا این مس در دولت دوازدهم جایگاهی نداشته است؟

اعتراضات مردم خوزستان و راه اندازی کمپین آب معدنی

همان گونه که می‌دانیم متأسفانه برخی از افراد بنا به دلایلی اقدام به راه اندازی کمپین آب معدنی برای حل بحران آب مردم خوزستان کرده‌اند کمپینی که حتی در ظاهر نیز بیشتر شبیه یک شوخی است و یا اینکه تنها جنبه تبلیغاتی برای برخی از افراد و مشاغل دارد.
به طور کلی باید در نظر داشت که ارسال آب معدنی به خوزستان نمی‌تواند عاملی برای رفع تشنگی گاومیش‌ها یعنی تنها سرمایه برخی از خانواده‌ها باشد بلکه این مشکل نیازمند راهکار کارشناسی شده و ریشه‌ای است.

آب دغدغه کدام دولت بود

با نگاهی گذرا به وضعیت دولت‌ها به راحتی می‌توان به این مهم دست یافت که تا به امروز متاسفانه آب در دغدغه هیچ یک از دولت‌های به روی کار آمده نبوده حال امروز چگونه می‌توان انتظار داشت که دولت حاکم بتوانند این معضل مردم خوزستان را حل کند؟

اعتراضات خوزستان و اقتصاد رو به تعطیلی 

متاسفانه از دو روز گذشته شاهد افزایش اختلال، کندی و یا قطع اینترنت در برخی از مناطق خوزستان هستیم که خود به معنای تعطیل شدن کسب و کار‌های اینترنتی است حال این سوال مطرح می‌شود که اعتراضات مردمی چرا باید زمینه‌ساز تعطیلی اقتصاد و یا کسب و کار برخی از افراد در این استان شود.
در پایان باید یادآور شد که اعتراضات خوزستان برای حل بحران کم آبی و مرگ چند جوان و چند پرسنل نیروی انتظامی برای وجه سیاسی کشور به هیچ عنوان مناسب نیست و در شرایط موجود انتظار می‌رود مسئولان امر هر چه سریعتر به این بحران خانمان سوز رسیدگی نمایند هر چند باید یادآور شد که ارائه راهکار‌های موقت چاره حل این بحران نیست.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: