کد خبر: ۳۵۶۰۱۰
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
طی چند هفته گذشته شاهد به جریان در آمدن طرح محدود سازی فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

 
محدود سازی فضای مجازی خط بطلانی بر اشتغال
به گزارش پول نیوز، گفتنی‌است طرح محدود سازی فضای مجازی بیشتر عنوان صیانت از حقوق کاربران مطرح شده می‌تواند عاملی برای کاهش آمار کسب و کار‌های اینترنتی داشته باشد.

محدود سازی فضای مجازی زنگ پایان کسب و کار‌های اینترنتی

آنچه مسلم است با تصویب و اجرای طرح محدود سازی فضای مجازی به یقین بسیاری از کسب و کار‌هایی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند رو به تعطیلی خواهند رفت. اما این در حالی است که با آغاز پاندمی کرونا و تعطیلی برخی از کسب و کار‌ها شاهد رونق فعالیت اقتصادی در فضای مجازی بودیم بنابراین اجرای طرح مورد بحث می‌تواند ضربه مهلکی به این نوع مشاغل وارد کند.

بی شک طرح محدودسازی فضای مجازی دوباره در مجلس خبری شوکه کننده است که این بار با ورژن جدید و با نام پر مسمای صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی برای پنجاه میلیون کاربر مطرح شده است.

فارغ از تبعات اجتماعی، سیاسی و تاریخی این طرح اگر به قانون در این مملکت تبدیل شود تبعات اقتصادی و بویژه شاخص بیکاری این طرح می‌تواند اثرات جبران ناپذیری در این شرایط بحرانی و خاص کشور بجای گذارد.

با توجه به اشتغال مستقیم حداقل یک میلیون نفر و غیر مستقیم دو میلیون نفر در کشور در فضای مجازی و از طریق پیام رسان‌های متداول و نظر به رابطه نیاز هر یک درصد رشد اقتصادی برای اشتغال ۱۰۰ هزار نفر، برای جبران بیکاری این گروه نیاز با ۲۰ درصد رشد مازاد اقتصادی است که حتی تا چهار سال آینده ناممکن است؛ لذا از همین حالا براحتی می‌توان حداقل برنامه اشتغال زایی و مبارزه با بیکاری دولت رئیسی را شکست خورده پیش بینی کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: