کد خبر: ۳۵۶۱۷۴
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۹
0
طبق بررسی های آماری احتمال پاسخ مثبت تستهای کرونایی در روزهای اخیر با ثبت 40 درصد به بالاترین حد خود در ایران رسیده است. این میزان افزایش شیوع در کشور از کانال افزایش بستری ها نرخ بهبود در ایران را تنزل داده است.

احتمال ابتلای افراد مشکوک به 40 درصد رسید

 

به گزارش پول نیوز، بیماری کرونا در تابستان 1400 از قرمزترین موج خود رونمایی کرد. وضعیت خطرناک ویروس کووید-19 در کشور موجب صعود متغیرهای نگران کننده به بالاترین حد خود در تقویم این بیماری در ایران رسید و سطح آمارهای این بیماری در کشور را جابجا کرد.

 بررسی داده های وزارت بهداشت و درمان  نشان می دهد دراین روزها روند ابتلا موجب صعود بستری ها در ایران شده که این امر نرخ بهبودی بیماران در کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور در روز 6مرداد ماه برابر با 33 هزار و 817 نفر به ثبت رسید. به طور کلی در سه روز اخیر آمار مبتلایان به این بیماری بالاتر از 30 هزار نفر بوده و میانگین سه روزه از این متغیر نشان میدهد به طور متوسط از چهارم تا ششم مرداد ماه 33 هزار و 500 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

این بیشترین میزان از میانگین سه روزه مبتلایان کرونایی در کشور بوده و نشان از قرمز ترین روزهای کرونایی ایران داشته است.

 
 

اما آنچه در این خصوص بیشتر از همه خطر ابتلا را پررنگ تر کرده نرخ پاسخ مثبت در تستهای کرونایی است. طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در هفت روز اخیر به طور میانگین 67 هزار نفر به مرکز های آزمایشگاهی تست کرونا مراجعه کرده اند که از این میان تقریبا 27 هزار نفر پاسخ مثبت در یافت کرده اند.

نسبت ابتلای میانگین هفت روزه به  میانگین تستهای هفت روزه کرونایی کشور یک احتمال مهم را نشان میدهد. حاصل این تقسیم به نوعی بیان میکند احتمال آنکه فردی مشکوک به کرونا با پاسخ تست مثبت مواجه شود چقدر است؟

این احتمال اکنون با سقوط تعداد تستهای کرونایی درایران معادل با 40.14 درصد ارزیابی می شود. روند این متغیر نشان میدهد احتمال دریافت پاسخ مثبت دراین روزها دراوج خود قرار داشته و همچنان مسیری صعودی را دنبال می کند.

این مهم که به شکل دیگری روند شدت شیوع کرونایی کشور را نشان میدهد موجب تلاطم در متغیرهای خطرناک دیگر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: