May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۱۸۱
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
0
معاون استاندار خوزستان گفت: میزان رها سازی آب سد گتوند که روی شاخه کارون قرار دارد، بیشتر شد. همچنین رهاسازی آب سد دز نیز بیشتر شد تا مشکلات ناشی از کم آبی در استان برطرف شود.
افزایش رهاسازی آب در سد‌های گتوند، دز و کرخه برای رفع مشکل کم آبی خوزستان
به گزارش پول نیوز، فاضل عبیات با اشاره به آخرین وضعیت تامین آب در استان خوزستان گفت: در هفته گذشته، برای تامین آب تالاب هورالعظیم، انهار پایین دست کرخه و آب مورد نیاز احشام؛ خروجی سد کرخه را دو برابر کرده و حجم آب ورودی را از ۷۵ متر مکعب در ثانیه به ۱۳۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم.

وی افزود: اگرچه این افزایش ظرفیت تخلیه آب، یکسری مخاطراتی را برای تامین آب در ماه‌های بعد ایجاد می‌کند، اما به‌خاطر رفع مشکلات مردم، این رهاسازی صورت گرفت.

عبیات عنوان کرد: میزان رها سازی آب سد گتوند که روی شاخه کارون قرار دارد نیز بیشتر شد و همچنین رهاسازی آب در سد دز نیز بیشتر شد و برخی از مشکلات ناشی از کمبود آب در پایین دست نیز برطرف شد.

معاون استاندار خوزستان درباره رفع خسارات ناشی از کم آبی به احشام نیز توضیح داد: جلسه ستاد مدیریت بحران و قرارگاه محرومیت زدایی استان حوزستان با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و بنا شد، ستاد اجرایی فرمان امام خسارت کم آبی به احشام را به دامداران بدهد.

وی با اشاره به ۷۰۲ روستای دارای تنش آبی در استان خوزستان عنوان کرد: برای رفع معضل کم آبی روستا‌های استان، تکمیل و احداث تاسیسات و خطوط آبرسانی و تامین تانکر آب در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت و به‌زودی تامین اعتبار این مهم صورت می‌گیرد.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: