May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۵۶۳۷۶
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۷
0
شرکت خودروسازی کرمان موتور که به مونتاژ خودرو‌های چینی مشغول است، قیمت محصولات خود را از میلیارد فراتر برد.
خودروساز ایرانی با قیمت های میلیاردی بازار را شوکه کرد
 

به گزارش پول نیوز، شرکت خودروسازی کرمان موتور که به مونتاژ خودرو‌های چینی مشغول است، قیمت محصولات خود را از میلیارد فراتر برد تا از آخرین روز‌های حضور دولت حسن روحانی که بازار داخل را به طور کامل رها کرده است حداکثر استفاده را برده باشد. به طوریکه قیمت جدید دو محصول KMC T۸ و KMC K۷ ویژه مردماه ۱۴۰۰ را به ترتیب ۸۵۰ میلیون، و ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

در تیرماه سال جاری KMC T۸ با قیمت ۶۹۹ میلیون تومان عرضه شده بود و KMC K۷ هم ۹۵۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده بود.

معادل دلاری قیمت جدید این دو محصول چینی مونتاژی جالب توجه است و به خوبی ماهیت بازار خودرو ایران را نشان می‌دهد. به طوریکه KMC T۸ تقریبا ۳۸ هزار دلار و KMC K۷ تقریبا ۵۴ هزار دلار قیمتگذاری شده است.

سال‌ها است که به بهانه حمایت از تولید داخل انحصار مطلق در بازار خودرو کشور حاکم شده و نتیجه آن مشاهده چنین قیمت‌های سرسام آوری است که مصرف کننده بینوای ایرانی باید پرداخت کند.  قیمت KMC K۷ تقریبا با یک لکسوس ۷ نفره هیبریدی برابری می‌کند و قیمت این محصولات پایینتر از متوسط در بازار چین به طور تقریبی کمتر از نصف قیمت‌های ارائه شده در بازار ایران است.

جالب اینکه قطعات این خودرو‌ها از چین وارد می‌شود درحالیکه از واردات خودرو به بهانه مشکل ارزی جلوگیری شده است. بهانه خروج ارز از کشور با واردات خودرو بهانه‌ای غیرکارشناسی است، زیرا به جای وارد کردن خودرو درجه یک از بهترین برند‌های دنیا، منابع ارزی کشور صرف واردات قطعات برای مونتاژ خودرو‌های چینی شده است. خروج ارز از کشور در بازار خورو مانند گذشته در جریان است، اما نتیجه آن واردات محصولات بی کیفیت به جای برند‌های اصلی و سود‌های سرسام آور شرکت‌هایی است که اسم خودروساز روی خود گذاشته اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: