کد خبر: ۳۵۶۷۲۷
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
0
وزیر امور خارجه در دیدار وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین بر لزوم افزایش رایزنی‌های سیاسی و تقویت مناسبات دوستانه دو کشور و همچنین حمایت‌های همه جانبه ایران از این کشور تأکید کرد.
تأکید ظریف بر افزایش رایزنی‌های سیاسی و تقویت مناسبات دوستانه با بوسنی
 
به گزارش پول نیوز خانم «بیسرا تورکوویچ» معاون شورای وزیران و وزیر  امور خارجه بوسنی و هرزگوین که به منظور شرکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران دیروز (سه‌شنبه) وارد تهران شد، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

در ملاقات وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین با ظریف آخرین روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار طرفین ضمن رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، آخرین وضعیت روابط دوجانبه را مورد گفتگو قرار دادند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی، تمدنی و فرهنگی که مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند می‌دهد، بر لزوم افزایش رایزنی‌های سیاسی و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین در عرصه‌های مختلف تأکید کردند.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان بر حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از بوسنی و هرزگوین تأکید کرد.

وزیر خارجه بوسنی امروز هم با آیت‌الله رئیسی دیدار کرد. رئیس جمهور در این دیدار مناسبات و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین را دوستانه، ریشه دار و عمیق توصیف کرد و گفت: زمینه تعامل و مبادلات اقتصادی گسترده‌ای بین دو طرف وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و در راستای منافع ملت‌های خود فعال کنیم.

خانم «بیسرا تورکویچ» وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تبریک انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: همواره قدردان مواضع و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم و آمادگی داریم سطح مناسبات و روابط خود را با تهران هر چه بیشتر گسترش دهیم.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب قرار است ساعت  ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

گفتنی است تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ رئیس کشور در سطح سران، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشور‌ها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین روسای و مقام‌های ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی و آسیایی، سازمان اکو،   سیکا و D ۸ که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند، برای حضور اعلام آمادگی کردند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: