کد خبر: ۳۵۶۹۲۲
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
0
بهای نفت برنت با ۵۹ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، در ۷۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

کرونا عامل ریزش سنگین نفت برنت

 

به گزارش پول نیوز، قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی ها نسبت به متاثر شدن تقاضا برای سوخت در پی شیوع کرونای دلتا، روز جمعه حدود یک درصد سقوط کرد و بزرگترین کاهش هفتگی در ۹ ماه گذشته را رقم زد.

بهای معاملات نفت برنت با ۵۹ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، در ۷۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۱ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، در ۶۸ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه بسته شد.

نفت برنت برای کل هفته بیش از شش درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش هفتگی در چهار ماه گذشته بود و شاخص نفت آمریکا حدود هفت درصد کاهش پیدا کرد که بزرگترین کاهش هفتگی در ۹ ماه گذشته بود.

قیمتهای نفت در پی افزایش جهانی موارد ابتلا به ویروس کرونا که مربوط به شیوع نوع به شدت مسری کرونای دلتاست، در سه روز نخست هفته گذشته ریزش کرده بودند اما روز پنج شنبه تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه روند نزولی قیمت‌ها متوقف شده بود.

عامل دیگری که در کاهش قیمت‌ها موثر بود، رشد ارزش دلار در پی انتشار آمار اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب در آمریکا بود. دلار قوی‌تر نفت را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی در هفته منتهی به ششم اوت، سه حلقه افزایش یافت و به ۴۹۱ حلقه رسید. شمار دکل‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۴ حلقه معادل ۹۹ درصد افزایش یافت. شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا از رکورد پایین ۲۴۴ حلقه در هفته منتهی به ۱۴ اوت سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: