کد خبر: ۳۵۶۹۷۲
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
0
طی چند ماه گذشته شاهد قیمت گذاری دستوری شورای رقابت بودیم، اتفاقی که منجر به افزایش زیان انباشته شرکت های خودروساز شده است.
توسعه قوای محرکه محصولات ایران خودرو از ارتقا تا پیشرانه های روز
 
به گزارش پول نیوز  قیمت گذاری دستوری خودرو ضررهای جبران ناپذیری را به صنعت خودرو سازی تحمیل کرده است، به گونه ای که ادامه داشتن این روند می تواند برای این صنعت خطرناک باشد.
گفتنی است که شورای رقابت سیاست گذاری های مناسبی نداشته، چرا که در هیچ کشوری قیمت گذاری خودرو بدین شکل صورت نمی گیرد، بنابراین روند موجود جای بسی تامل دارد.
از سوی دیگر باید یادآور شد که سود نکردن سهامداران دو شرکت خودروسازی داخلی یعنی سایپا و ایران خودرو می تواند زنگ خطر جدی به حساب آید، چرا که ادامه داشتن این روند می تواند زمینه ساز کوچ سهامداران به سمت نمادهای معاملاتی دیگر شود.
آنچه مسلم است در شرایط موجود و با این مدل از قیمت گذاری نمی توان حتی مواد اولیه را تهیه کرد، تا جایی بارها مسوولان عنوان کرده اند که این مدل قیمت گذاری حتی هزینه تمام شده خودرو را نیز پوشش نمی دهد.
نگاهی به زیان ایران خودرو در سال گذشته
طبق آمار رسمی منتشر شذه زیان ایران خودرو در سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و متأسفانه زیان انباشته آن به ۸۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: