به گزارش
پول نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، خلبان عادل نورعلی با بیان اینکه توسعه پروازها و بکار گیری مجدد ناوگان شرکت کیش ایر از سیاستهای کاری در سال جاری است اظهار داشت: در این راستا تعمیرات اساسی (اورهال) چهار فروند هواپیمای زمین گیر شرکت در دستور کار قرار گرفته که تا کنون یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ مدرن و یک فروند هواپیمای MD با انجام
عملیات بازامد به ناوگان مسافری شرکت بازگشته است. وی اضافه کرد: بازامد ۲ هواپیمای زمین گیر دیگر شامل یک فروند از نوع فوکر ۱۰۰ و MD نیز در دستور کار قرار گرفته به ترتیب در ۲ هفته و ۶ هفته آینده به جمع ناوگان هواپیمایی شرکت برای ارایه خدمات مسافری باز میگردد.
معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی کیش با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری تعداد هواپیماهای شرکت چهار فروند بود و افزایش این تعداد به هشت مورد تا پایان سال در دستور کار است یادآور شد: در سال جاری با بازگشت ۲ فروند هواپیمای اورهال مسیرهای پروازی شرکت در داخل کشور از ۱۸ لگ پروازی به ۳۵ مورد رسیده است. وی گفت: همچنین پیش بینی میشود با بازگشت ۲ هواپیمای در حال بازسازی دیگر و در صورت مساعد بودن شرایط کشور از لحاظ وضعیت کرونایی تعداد فرکانسهای پروازی داخل کشور از ۳۵ لگ پروازی فعلی به ۶۰ تا ۸۰ مورد برسد.
بازآمد هواپیماها با توان داخلی صورت گرفته است
خلبان نورعلی با بیان اینکه با توجه به اینکه هر چهار هواپیمای زمین گیر این شرکت به علت اعمال تحریمهای شدید علیه جمهوری اسلامی بدون استفاده بودند افزود: مدیریت شرکت از اردیبهشت سال جاری اورهال این هواپیماها با استفاده از دانش و توان بومی شرکتهای دانش بنیان داخل کشور در دستور کار قرار داده است. وی افزود: اکنون با نتیجه بخش بودن این سیاست علاوه بر اینکه توانسته ایم با حدود ۲۰ درصد هزینه پیش بینی شده ارسال تجهیزات به خارج از کشور این امکانات را برای استفاده مجدد تعمیر کنیم. وی گفت: همچنین در سال جاری خط تعمیرات، نگهداری و مهندسی پرواز ایرباس شرکت راه اندازی شده که در این زمینه نیز وابستگیهای داخلی و خارجی خود کفا شده ایم.
کیش ایر به دنبال اتصال خلیج فارس به دریای خزر است
معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت کیش ایر یادآور شد: این شرکت در راستای توسعه فعالیتهای حمل و نقل به منظور پشتیبانی از توسعه جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری در نظر دارد پس از بازگشت هواپیماهای زمین گیر به ناوگان مسیر پروازی جدید برای اتصال خلیج همیشه فارس تا دریای خزر را ایجاد کند. وی با بیان اینکه این مسیر بین کیش و رامسر با ناوگان فوکر ۱۰۰ ایجاد میشود افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد فعالیت این شرکت در کیش انجام میشود و در حدود ۲۰ دهه از فعالیت شرکت تقریبا از بیشتر فرودگاههای کشور به این جزیره پرواز قرار شده است. خلبان نورعلی افزود: توسعه مسیرهای بین المللی از جمله کیش - دبی، کیش - مسقط، مسیر حرم تا حرم (مشهد - نجف)؛ تهران نجف و تهران به ترکیه و بر عکس این مسیرها نیز جز اولویتهای دیگر شرکت در سال جاری است.
کاهش ۵۰ درصدی پروازهای شرکت هواپیمایی کیش
خلبان نورعلی با اشاره به محدویتهای کرونایی در جزیره کیش از هفته گذشته گفت: تمامی شرکتهای هواپیمایی تابع قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشور هستند و در رابطه با محدودیت پروازها هم هر مصوبهای از سوی این سازمان اعلام شده کیش ایر نیز آن را اجرا کرده است. وی افزود: سال گذشته در ایام ابتدایی کرونا قرنطینه این جزیره، کیش ایر تنها شرکت هواپیمایی بود که به مردم به صورت یک طرفه و با پایینتر از نرخ مصوب خدمات رسانی کرد. وی یادآور شد: از ۱۰ روز گذشته نیز پروازهای کیش ایر به این جزیره و برگشت آن بدلیل افزایش شیوع بیماری کرونا دلتا در کشور تا سقف ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است
وی اضافه کرد: این اقدام در راستای کمک به مهار هر چه زودتر بیماری کرونا در کشور و به خصوص در جزیره کیش و همراهی با کادر درمانی و حفظ سلامتی کیشوندان گرامی و ساکنان آن جزیره انجام شده است. خلبان نورعلی یادآور شد: کلیه پروازهای منتهی به جزیره کیش و سایر پروازهای کیش ایر با رعایت فاصله گذاری و پذیرش ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیما و کلیه شیوههای نامههای بهداشتی ابلاغ شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت انجام میشود.