کد خبر: ۳۶۰۱۹۵
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
0
رئیس جمهوری قبرس تاکید کرد که تنها یک راه برای این جزیره وجود دارد و آن، دستیابی به سازش بر اساس فدراسیون دو منطقه‌ای و دو جامعه با برابری سیاسی است همانطور که در قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل و مطابق با اصولی آمده که اتحادیه اروپا بر اساس آن تاسیس شده است.
رئیس جمهوری قبرس مصمم به گفتگو با ترکیه
نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهوری قبرس در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: توافقی مد نظر است که بدون سیستم منسوخ تضمین‌ها، حق مداخله، حضور نیرو‌های خارجی یا هر نوع وابستگی خارجی به یک دولت کارآمد و پایدار منجر شود. سازشی که برای همه قبرسی‌ها، قبرس یونانی‌نشین و ترک‌نشین به یک اندازه سود دهی داشته باشد و به حقوق بشر آن‌ها احترام بگذارد و به صلح و ثبات منطقه کمک کند.

وی که یکی از سخنرانی‌های چهارمین روز مجمع عمومی سازمان ملل بود، با بیان اینکه خواستار از سرگیری گفتگو با ترکیه درباره وضعیت قبرس است، ادامه داد: در صحن مجمع عمومی بیانگر و نماینده کشوری هستم که متاسفانه هنوز پیامد‌های نقض گسترده اصول بنیادین سازمان ملل را در نتیجه مداخله نظامی غیرقانوننی ۱۹۷۴ نیرو‌های ترکیه و به تبع آن، اشغال قبرس به دوش می‌کشد.

قبرس از زمان مداخله ترکیه در آن به دو بخش یونانی‌نشین در جنوب و ترک نشین در شمال تقسیم شده است که فقط بخش یونانی‌نشین آن از سوی جامعه جهانی به عنوان دولت مشروع مورد تایید است.

رئیس جمهوری قبرس همچنین درباره تحولات اخیر افغانستان نیز به کشور‌های عضو گفت که آن‌ها باید مسئولیت مشترک را برای حمایت از حقوق بشر بین‌المللی به ویژه حفاظت از زنان و اقلیت‌ها بپذیرند.

وی افزود: همچنین ما باید مطمئن شویم که افغانستان به محلی امن برای تروریسم و افراط گرایی یا محلی برای رشد جرایم سازمان یافته، قاچاق سلاح و مواد مخدر و از سر گیری موج جدید مهاجران غیرقانونی بدل نمی‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: