April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت و گو با پول نیوز مطرح شد؛
کد خبر: ۳۶۰۷۸۱
۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شوک‌های خبری در سه هفته گذشته امکان پیش بینی توسط تحلیل گران را کاهش داده است.
پیش بینی بورس در هفته پیش رو
مهدی قلی پور، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در شرایط عدم اطمینان زیادی به سر می‌برد، به نحوی که شوک‌های خبری در سه هفته گذشته امکان پیش بینی توسط تحلیل گران را کاهش داده است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر بازار بیشتر تحت الشعاع شوک‌های خبری بود، شامل سفر ناگهانی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، شایعات در مورد انتصابات در بانک مرکزی، اظهار نظر‌های ضد و نقیض مجلسی‌ها از لزوم کاهش نرخ‌ها در بورس کالا، اعلام نرخ‌های بسیار بالا برای اوراق بدهی دولتی در ماه‌های آینده و اخیرا هم ماجرای شرکت اورگراند چین که بر بازار‌های جهانی بویژه سنگ آهن اثر منفی شدیدی گذاشت.

قلی پور در خصوص شوک‌های خبری اذعان کرد: در پیش بینی هفته با فرض عدم شوک خبری جدید، می‌توان به رشد بازار امیدوار بود، چرا که هم قیمت‌های جهانی بعد از شایعات در مورد حباب مسکن در چین متعادل شده اند، برخی از قیمت‌ها بویژه در محصولات پتروشیمی و نقت بهتر هم شده اند.

این کارشناس توضیح داد: گزارشات منتشره طی چند روز اخیر بابت عملکرد ماهانه شرکت‌ها بالاخص در صنایع فلزی خوب بوده اند و نهایتا رشد ارز را در اواخر هفته گذشته داشتیم.

وی در پایان متذکر شد: اگر ریزش قیمت‌ها و ارزنده‌تر شدن سهام در سه هفته گذشته را هم در نظر بگیریم انتظار طبیعی این است که بازار مثبتی را داشته باشیم.

قلی پور درباره توقف رشد منفی بازار اظهار کرد: ریسک‌هایی که ممکن است رشد بازار را منتفی کنند شامل شوک خبری مذاکرات برجامی، ریزش ناگهانی در قیمت‌های جهانی یا اظهارات جدید در مورد قیمت گذاری دستوری است.
 
بیشتر بخوانید: 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: