April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۳۷۲
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
0
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که به زودی هزینه ۱.۴ میلیارد دلاری را که برای خرید جنگنده‌های اف - ۳۵ از آمریکا پرداخت کرده بود، پس می گیرد.

ترکیه هزینه خرید اف 35 ها را پس می گیرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که آنکارا به زودی هزینه ۱.۴ میلیارد دلاری که برای خرید جنگنده‌های اف -۳۵ از آمریکا پرداخت کرده بود را پس خواهد گرفت.

اردوغان همچنین با اشاره به اینکه اکنون وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره این موضوع در حال رایزنی هستند، افزود: «فکر می‌کنم در این پرونده به پیشرفت‌هایی دست پیدا خواهیم کرد. البته درباره این موضوع با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه بیست در رم (ایتالیا) گفتگو و رایزنی خواهم کرد».

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم به نقل از رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که آنکارا و واشنگتن درباره پرونده خرید جنگنده‌های اف ۱۶ به توافق خواهند رسید.طبق این گزارش، ترکیه قصد دارد هزینه پرداخت شده به آمریکا برای خرید جنگنده‌های اف ۳۵ را برای خرید جنگنده‌های اف ۱۶ اختصاص دهد. بلومبرگ هم پیشتر گزارش داده بود که ترکیه خواستار خرید ۴۰ جنگنده اف ۱۶ و حدود ۸۰ قطعه دیگر برای نوسازی ناوگان هوایی جنگی خود شده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: