April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۴۰۰
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
0
نماینده ایران در نشستی با حضور کشورهای ضامن روند آستانه و نماینده گوترش در ژنو تصریح کرد: حضور اشغالگرانه آمریکا و تجاوزات پی درپی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه نباید از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی مورد بی توجهی قرار گیرد.
برگزاری نشست نمایندگان سه کشور ضامن روند آستانه با نماینده گوترش در امور سوریه در ژنو
نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در روند آستانه روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه با «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه برگزاری کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو نشست مشترک برگزار کردند.

علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که بعنوان نماینده کشورمان در رأس هیأتی عالیرتبه در ژنو حضور یافته علاوه بر دیدار‌های جداگانه با سایر نمایندگان روند آستانه، در نشست چهارجانبه با پدرسون نیز شرکت کرد.

وی در این نشست ضمن حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در امور سوریه، تأکید کرد که علاوه بر گفتگو‌های قانون اساسی باید به بحران انسانی، رفع تحریم ها، بازسازی و مبارزه با تروریسم در سوریه نیز توجه کرد. همچنین حضور اشغالگرانه آمریکا در سوریه و تجاوزات پی درپی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور نباید از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی مورد بی توجهی قرار گیرد.

در این نشست چهارجانبه، پدرسون و نمایندگان روسیه و ترکیه در باره دور ششم نشست کمیته قانون اساسی سوریه، سخن گفته و از روند گفتگو‌ها بین گروه‌های سوری، ابراز خوشنودی کردند.

به گزارش فارس، خاجی در ژنو همچنین با نمایندگان ایتالیا، ترکیه، روسیه، قطر و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در دیدار نماینده ایتالیا با بیان این‌که آرامش سوریه موجب ثبات در منطقه خواهد شد، گفت که سیاست تحریمی آمریکا و اروپا کمکی به حل بحران سوریه نخواهد کرد.

خاجی در دیدار مدیرکل وزارت خارجه ترکیه حل دائمی مشکل ادلب را پاکسازی آن از گروه‌های مسلح و تروریست‌ها و بازگشت به حاکمیت دولت سوریه خواند. (اینجا بخوانید)
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: