May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۲۴۵۳
۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
0
چراغ سبز دولت به واردات خودرو، تعداد فروشندگان خودرو را زیاد کرد. این در حالی است که فروشندگان حتی حاضر نیستند خودرو‌های خود را ارزان بفروشند. در این شرایط آیا قیمت خودرو در هفته اول آبان ارزان می‌شود؟
این هفته منتظر ریزش قیمت خودرو باشیم؟
چندی پیش وزیر صمت با واردات خودرو موافقت کرد. هر چند این گفته یکی از نمایندگان مجلس است و هنوز سیدرضا فاطمی‌امین، نسبت به واردات خودرو موضع رسمی خود را اعلام نکرده است.

در این بین، برخی از فروشندگان می‌گویند دولت درباره واردات خودرو‌های خارجی وقت خریده تا ببیند آیا مذاکرات به سرانجام روشنی می‌رسد یا خیر؟ چنانچه مذاکرات به سرانجام برسد، وعده دولت عملی شده و واردات خودرو آزاد می‌شود. اما اگر مذاکرات به سرانجام نرسد چه؟ در این شرایط چه اتفاقی برای بازار خودرو رخ می‌دهد؟

فعالان بازار می‌گویند در صورت عدم توافق، قیمت دلار دوباره روند افزایشی پیدا می‌‎کند که این مساله باعث گرانی خودرو‌های ایرانی و خارجی می‌شود.

حالا آیا آزادسازی واردات خودرو بر بازار پرنوسان ایران تاثیری دارد؟ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مشهد در پاسخ به این پرسش گفت: با چراغ سبزی که دولت برای واردات خودرو‌های خارجی نشان داد رکود در بازار خودرو بیشتر شد. تعداد فروشندگان خودرو زیاد است، اما فعلا خریداران دست نگه داشتند.

حمیدرضا حیدری افزود: بدون شک با آزادسازی واردات، خودرو ارزان می‌شود. کاهش چشمگیر قیمت خودرو به سیاست‌های دولت بستگی دارد که هنوز درباره آن صحبتی نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: