عملکرد بازار سرمایه در اولین هفته از آبان ماه بررسی شد؛
کد خبر: ۳۶۲۸۵۹
۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در پایان معاملات روز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰، شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۵۰۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید.
رشد ۹ هزار واحدی شاخص بورس در ۵ آبان ۱۴۰۰
در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل بورس پس از افت ۲۸هزار و ۶۸۹واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۷هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۲.۳درصد افت کرد. آخرین قیمت ۵۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. قیقی‌ها حدود ۷۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «فولاد»، «فسبزوار»، «شتران»، «خودرو»، «کیمیاتک»، «فملی» و «خساپا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «توسن»، «فجهان»، «فرابورس»، «مدیریت»، «کرمان»، «آریا» و «وهامون» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.  ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار و ۱۹۰هزار میلیارد تومان رسید.

بورس تهران در روز دوشنبه (۳ آبان ماه ۱۴۰۰) معاملات خود را با افت ۲۳ هزارو ۶۴۰ واحدی به پایان رساند. در پایان معاملات بازار سرمایه (۳ آبان ماه)، شاخص کل بورس با افت ۲۳ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد و شاخص هم وزن با افت ۷ هزار و ۹۲۷ واحدی به عدد ۳۸۰ هزار واحد رسید. نماد‌های پارس، شپدیس، فملی و جم بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. همچنین در فرابورس نیز شاخص با افت ۲۸۰ واحدی به عدد ۱۹ هزار و ۶۷۶ واحد رسید و نماد‌های زاگرس، آریا و ذوب بیشترین تاثیر را در افت آیفکس داشتند. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از سه هزار و ۷۶۰میلیارد تومان رسید و همچنین ۶۷۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکی افراد حقوقی به حقیقی بود.
 
 
شاخص بورس در پایان معاملات روز دوشنبه با افت ۱.۶۸ درصد و شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲.۰۴ درصد روبه رو شد. خلاصه عملکرد بازار سهام در این روز گویای توان بالای فروشندگان دارد. در این روز سرانه خرید حقیقی‌ها نسبت به سرانه فروش حقیقی‌ها با فاصله عقب است. ارزش معاملات خُرد زیر ۴ هزار میلیارد تومان رفت که این اتفاق آخرین بار در خرداد امسال افتاده بود. یکی از نشانه‌های وضعیت رکودی در بازار همین ارزش پایین معاملات برآورد میشود. همچنین بیش از ۹۰ درصد از ارزش معاملات بورس‌ها متعلق به درآمدثابت‌ها بود. بازیگران اصلی بازار بدهی دولت و بانک مرکزی هستند.

در معاملات روز چهارشنبه، شاخص بورس با رشد ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۳ هزار و ۹۵۱ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان در بیش از ۴۵۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. در این اساس سهامداران شرکت‌های خدمات انفورماتیک، بورس کالای ایران و کشت و صنعت پیاذر بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های قند لرستان، پارس الکتریک و مهندی نصیر ماشین بیشترین افت را تجربه کردند. در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۲ میلیارد و ۱۰۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۹۹ میلیارد تومان در ۲۶۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۳۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹ هزار و ۸۰۸ واحد قرار گرفت. در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های فرابورس ایران، بیمه اتکایی ایرانیان و ریل پرداز نو آفرین امروز بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان کیش، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: