کد خبر: ۳۶۴۱۷۴
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
0
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران از تصویب سالروز تولد شیخ خراقانی و دیدار شمس و مولانا در فهرست بزرگداشت های یونسکو در سال 2022 و 2023 خبر داد.
بزرگداشت شیخ خراقانی و دیدار شمس و مولانا به فهرست بزرگداشت های یونسکو افزوده شد
به گزارش روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو-ایران- حجت الله ایوبی با اشاره به برگزاری جلسه روز پنجشنبه یونسکو اظهار کرد: برای من باعث خوشحالی و افتخار است که پرونده‌ای که از مدت‌ها قبل به مناسبت هزار و پنجاهمین سالگرد تولد شیخ حسن خراقانی و هشتصدمین سالگرد دیدار شمس تبریزی و مولانا آماده شده بود تا برای سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در فهرست بزرگداشت‌های یونسکو قرار بگیرند به ثمر نشست.
وی ادامه داد: این اتفاق بزرگ مسیر خود را به خوبی طی کرد و در جلسه روز پنجشنبه در پاریس این پرونده جمهوری اسلامی ایران مطرح و بدون هیچ مخالفتی به تصویب رسید. برای ما باعث خوشبختی است که هزار و پنجاهمین سالگرد تولد شیخ حسن خراقانی شخصیت بی مانند ادبیات و فرهنگ و عرفان ایرانی اسلامی و از سویی دیدار شمس تبریزی و مولانا در فهرست بزرگداشت‌های یونسکو قرار گرفت.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران تاکید کرد: این کار هوشمندانه‌ای بود که ما به جای ولادت و درگذشت، یک رویداد تاریخی (دیدار شمس و مولانا) که در حقیقت تولد اصلی مولانای امروز ما است را مطرح کردیم. ما از شمس و مولانا نیز سخن گفتیم، از مرید و مراد.
ایوبی ادامه داد: این دو اتفاق را به همه مردم ایران و شاهرود و به ویژه به مردم تبریز به عنوان زادگاه و شهر خوی به عنوان محل بارگاه شمس تبریزی تبریک می‌گویم.
وی توضیح داد: دو سال می‌توانیم در کشور‌های مختلف به نام این دو شخصیت سخن بگوییم و دنیا به این دو شخصیت بشری توجهی ویژه دارند تا بدانند این دو شخصیت چه ویژگی داشتند که مورد توجه جهان قرار گرفتند.
وی گفت: این موفقیت بزرگ را تبریک می‌گویم از همه همکاران که برای مطرح شدن این پرونده‌ها و پشت سرگذاشتن موانع و در نهایت تصویب آن تلاش کردند، تشکر می‌کنم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: