April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۴۶۸
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
0
کاهش قیمت مرغ در بازار داخل پس از ۴ سال نوسانات شدید و بی پایان در انتظار دستور رئیس جمهور است.
کاهش قیمت مرغ در انتظار دستور رئیس جمهور
کاهش قیمت مرغ در بازار داخل پس از ۴ سال نوسانات شدید و بی پایان با فرمان حذف ارز ترجیحی در انتظار دستور رئیس جمهور است، زیرا از زمانی که پرداخت ارز ترجیحی با بهانه دفاع از قدرت خرید مردم در دستورکار قرار گرفته است تاکنون بازار شاهد افزایش بیش از میزان تورم در بازار مرغ و سایر کالا‌های مشمول بوده ایم.

هم اکنون نیز قیمت مرغ در سطح میدانی بیش از ۴۰ هزار تومان است، زیرا مرغ دولتی با قیمت ۳۱ هزار تومان به ندرت وجود دارد و فروشندگان اقدام به فروش مرغ قطعه‌ای می‌کنند که قیمت‌های بالایی را بر مردم تحمیل کرده است و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اجرای طرح‌های مضحکی مثل عرضه اینترنتی مرغ به مردم است که نشان می‌دهد برخی از مدیران کشور فاقد درک حداقلی از منطق بازار و کارکرد نهاد‌های اقتصادی هستند.

شنیده‌ها حاکی از عزم جدی آیت الله رئیسی برای حذف بمب مخرب دلار ۴۲۰۰ تومانی است، و در صورتی که این مهم تحقق یابد و واردات نهاده‌های دامی به بازار و با قیمت‌های دلار نیما سپرده شود، قیمت مرغ شاهد کاهش ۳۰ درصدی خواهد بود و به منطق کلی هر کیلو مرغ تقریبا یک دلار باز می‌گردد، و ادعا‌ها برای مرغ ۱۰۰ هزار تومانی به معنای هر کیلو مرغ ۴.۵ دلار در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

کارشناسان امیداوارند که جوسازی ذی نفعان رانتی با بهانه حمایت از قدرت خرید مردم باعث تعویق دستور رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی نشود و این عامل مخرب که بودجه دولت و بازار بورس را نیز به اغتشاش کشیده سریعتر حذف شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: