کد خبر: ۳۶۵۹۹۴
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
0
با توجه به آماده نبودن بوئینگ تا سال ۲۰۲۳ قرارداد ارسال فضانوردان به فضا توسط فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس تمدید شد.
تمدید قرارداد ناسا و اسپیس ایکس برای ارسال فضانوردان به فضا
ناسا اعلام کرده سه پرواز دیگر این سازمان هم با وسیله نقلیه Crew Dragon اسپیس ایکس انجام خواهد شد. این سازمان فضایی در ماه اکتبر و برای حفظ دسترسی بی وقفه آمریکا به ایستگاه فضایی، درخواست پرواز‌های بیشتری کرده بود. البته ناسا برای انتخاب اسپیس ایکس دلایل منطقی ارائه کرده است.

فضاپیمای استارلاینر بوئینگ رقیب این شرکت بود. ارزیابی ناسا نشان می‌دهد سیستم حمل و نقل اسپیس ایکس برای برآوردن الزامات انتقال ایمن خدمه به ایستگاه فضایی و حفظ تعهدات آژانس مورد تایید است. شرکت اسپیس ایکس برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۲۰ پرواز ایمن انسان‌ها را با فضاپیمای دراگون انجام داد. سه ماموریت جدید هم تا بهار ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

دلیل شکست دومین پرواز بدون خدمه بوئینگ

در مقابل، بوئینگ هنوز آزمایش قابل اعتمادی را انجام نداده است. پس از پرواز آزمایشی ناموفق در دسامبر ۲۰۱۹، تلاش بوئینگ برای انجام دومین پرواز بدون خدمه در تابستان امسال به دلیل نشتی دریچه‌های اکسید کننده متوقف شد. بعید است ماموریت "Orbital Flight Test-۲" قبل از اواسط سال ۲۰۲۲ انجام شود. بوئینگ مشکل دریچه جداسازی اکسید کننده را قبل از ارسال ماموریت بدون خدمه Orbital Flight Test-۲ به طور جدی پیگیری کرد. فیل مک‌آلیستر مدیر پرواز‌های فضایی تجاری ناسا در بیانیه‌ای گفت: "اولویت ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه آگوست، ایمنی است و ما برای حل این چالش تلاش می‌کنیم. "


با انجام موفقیت آمیز پرواز آزمایشی، بوئینگ می‌تواند ماموریت‌های ناسا و فضانوردان بین المللی را برعهده بگیرد. این فضانوردان به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی اقامت دارند. ناسا تعهد کرده شش مورد از ماموریت‌های عملیاتی اش را از اسپیس ایکس و بوئینگ خریداری کند. ناسا قصد دارد ماموریت‌های خود را هر شش ماه یکبار انجام دهد. هیچ تضمینی برای آماده شدن بوئینگ تا سال ۲۰۲۳ وجود ندارد. ناسا هم با توجه به این نکته قراردادش با اسپیس ایکس را تمدید کرد. ناسا همچنین قصد دارد پرواز‌ها را بین Crew Dragon و Starliner تقسیم کند. استارلاینر با موشک Atlas V متعلق به United Launch Alliance پس از انجام شش ماموریت بازنشسته می‌شود. بوئینگ و شرکا پس از این موشک روی جانشین آن یعنی ولکان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: