May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۶۳۶
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان و انس جهانی طلا با ۰.۲۹ درصد رشد به یک هزار و ۸۰۸ دلار و ۸۹ سنت رسید.
3 عامل تاثیر گذار بر قیمت سکه امروز
نایب رئیس اتحادیه طلا در رابطه با آخرین قیمت انواع طلا و ارز در پایان معاملات روز گذشته اظهار کرد: هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان و انس جهانی طلا با ۰.۲۹ درصد رشد به یک هزار و ۸۰۸ دلار و ۸۹ سنت رسید.

وی افزود: همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۸۸ هزار تومان، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان، هر عدد نیم سکه به قیمت شش میلیون و ۸۱۵ هزار تومان، هر عدد ربع سکه به قیمت سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت دو میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسید.

اکنون نرخ رسمی هر دلار آمریکا بدون تغییر چهار هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت آن در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۳۹۹ تومان است. همچنین قیمت هر یورو ۳۱ هزار و ۱۴ تومان و هر پوند ۴۰ هزار و ۲۱۸ تومان است.

قیمت سکه امامی که در روز شنبه با کاهش قیمت دلار تا نزدیک مرز ۱۳ میلیون تومان عقب نشینی کرده بود دیروز با مقاومت توانست این مرز را حفظ کند قیمت سکه عصر روز گذشته نسبت به روز شنبه ۵۰ هزار تومان بالاتر بود و با ۱۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان بسته شد.
نادر بذرافشان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صداوسیما افزود: انس جهانی به ۱۸۰۸ دلار رسیده و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۴۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

وی گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان فروخته شده است.
۳ عامل تاثیر گذار بر قیمت سکه امروز

قیمت اونس طلا هم این روز‌ها به بالای ۱۸۰۰ دلار رسیده است وهمین امر می‌تواند عاملی برای تقویت انتظارات افزایشی در بازار سکه شود. در کنار رشد اونس طلا باید نیم نگاهی به قیمت دلار آمریکا هم داشت. دلار که از ابتدای هفته جاری به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشته بود در روز یکشنبه ۵ دی ماه نیز با کاهش قیمت همراه شد و به سطح ۲۹ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. روند نزولی دلار می‌تواند احتیاط را در بازار سکه بیشتر کند.
همچنین امروز هشتمین دور از مذاکرات برجام در وین برگزار می‌شود. هر خبری که از این نشست مخابره شود می‌تواند سرنوشت فلز گران بهای داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.
صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی شنبه شب ۸۵ هزار تومان بالاتر رفته بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شنبه شب بر روی ۱۳ میلیون و ۳۵ هزار تومان قرار داشت.

تحلیل گران فنی بار‌ها اشاره اند که سکه تنها در صورتی وارد فاز نزول جدی خواهد شد که محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد. برای اینکه افزایشی‌ها نیز در بازار قدرت نمایی کنند، نیاز است که محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز شکسته شود. با توجه به محدود شدن نوسانات دلار در روز‌های اخیر، دشوار است که فلز گران بهای داخلی در روز‌های آتی نیز نوسان زیادی را تجربه کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: