April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۷۶۹۲
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
0
عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: امیکرون، از تست پی سی آر فرار می‌کند و از همین رو، باید به بیماران دچار سرماخوردگی مشکوک شد
امیکرون از PCR فرار می‌کند
حمید سوری، اظهار کرد: آنچه مسلم است، فعلاً از پایان پاندمی کرونا در جهان خبری نیست و شاید تا دو سال دیگر این بیماری با مردم بماند.

وی با اشاره به ویژگی‌های امیکرون در مقایسه با سویه‌های قبلی، گفت: علائم اومیکرون شبیه سرماخوردگی است و از همین رو، بایستی به افراد سرماخورده مشکوک بود.

این اپیدمیولوژیست با عنوان این مطلب که امیکرون پی سی آر گریز است، افزود: با توجه به اینکه اومیکرون در آزمایش‌های پی سی آر، تا حدودی منفی نشان می‌دهد، از همین رو می‌توان متصور شد که در حال حاضر نیز این بیماری در سراسر کشور وجود دارد.

سوری با انتقاد از طرح برخی مباحث همچون فرصت ۱۷ روزه برای نمایان شدن اومیکرون در کشور، گفت: نباید هر آنچه در ارتباط با سویه اومیکرون در جهان مطرح می‌شود، در کشور گفته شود. زیرا، اگر بعد از ۱۷ روز اتفاقی که منتظر آن هستیم، رخ ندهد، فکر می‌کنیم خطر رفع شده است. در حالی که اینگونه نیست و ما باید به فکر پیشگیری باشیم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: