کد خبر: ۳۶۸۰۰۳
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
0
با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید از ۱۳ دی ماه اصل طلا معاف از قانون خواهد بود.
یک نکته مهم درباره خرید طلا
یکی از ویژگی‌های جذاب قانون جدید که برای فعالان اقتصادی به خصوص فروشندگان طلا و جواهر اهمیت دارد به شیوه محاسبه نرخ مالیات بر ارزش افزوده آن بر می‌گردد. طبق قانون فعلی مالیات از اصل طلاو جواهر اخذ می‌شود، اما در قانون جدید که از ۱۳ دی ماه اجرا خواهد شد شرایط متفاوت خواهد بود.

با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید معافیت سبد اقلام خوراکی مردم و همچنین خدمات و فرهنگ به صورت هدفمند و در راستای حمایت از مصرف کنندگان بیشتر شده است. همچنین مردم دقت کنند از ۱۳ دی ماه اصل طلا معاف از قانون بوده و آن را گران نخرند.


طلا و جواهر را گران نخرید


بر این اساس انواع شمش طلا وارداتی و داخلی و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا مشمول معافیت مالیات بر ارزش افزوده هستند. در این باره معاون سازمان امور مالیاتی بیان می‌کند «در قانون جدید اصل طلا، جواهر و پلاتین مشمول مالیات ارزش افزوده نیست و فقط سود، کارمزد و اجرت ساخت شامل مالیات ارزش افزوده می‌شود.»

بنابراین مردم و خریداران طلا و جواهر حین خرید نسبت به این مسئله دقت داشته باشند که پول اضافه بابت خرید نپردازند. البته فروشندگان نیز باید محاسبات خود به این مسئله توجه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: