موفقیتها، آثار و نتایج مثبت ایجاد شده در
پست بانک ایران حاصل در کنار هم بودن و تلاش جمعی و منسجم برای اصلاح و آباد کردن آن بوده است و همواره دغدغه اینجانب و اعضای هیات مدیره بانک بهبود وضعیت معیشتی همکاران بانک بوده است.
به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران و هیات همراه در پایان سفر یک روز خود به استان مرکزی، در جلسه شورای اداری مدیریت شعب پست بانک استان حضور یافتند و از نزدیک و در یک فضای صمیمی به بررسی مسائل، دغدغهها و وضعیت عملکردی استان پرداختند. در این جلسه دکتر شیری ضمن بیان مطلب فوق گفت: هیچ سازمانی نباید در گذشته خود بماند، گذشته باید سکویی باشد برای رفتن به آینده؛ لذا باید برنامه داشته باشیم و حرکت در قالب برنامه نیازمند حرکت جمعی و در مسیر هدف واحد است. سازمانها همواره برای نیل به اهداف خود نیازمند برنامه هستند، ولی عمل به برنامه از خود برنامه مهمتر است و اگر عمل نباشد هیچ نتیجهای عاید نخواهد شد.
دکتر شیری اظهار داشت: مجموعه پست بانک ایران نشان داد با شناسایی و متناسب با ظرفیت و قابلیتهای منطقهای حرکت کرده و به پیش رفته است. تنها چیزی که ایراد ندارد کاری است که انجام نشده باشد، حرکتها و کارهایی که صورت میگیرد همیشه ایرادهایی هم ممکن است داشته باشد که امری طبیعی است؛ ولی آنچه مهم است ثمره و نتیجه کارها و حرکتهای برنامه محور و هدفمند است که نتیجه شیرین و دلچسبی به همراه دارد.
مدیر عامل بانک در ادامه تاکید کرد: من هم از جنس خودتان هستم و این موفقیتها، آثار و نتایجی که در بانک ایجاد شده است، حاصل در کنار هم بودن و تلاش جمعی و منسجم برای اصلاح آباد کردن و ساختن سسیستم خودمان بود و در این راه باید به خودمان متکی باشیم.
وی تصریح کرد: اتکاء به خود مهمترین رکن موفقیت است که برای این منظور نیاز به خود سازی و اصلاح خودمان داریم و باید به داشتههای خود در بانک افتخار کرده و قدر دان باشیم.
دکتر شیری گفت: همواره دغدغه اینجانب و اعضای هیات مدیره بانک بهبود وضعیت معیشتی همکاران بانک بوده است و با تلاشهای صورت گرفته و توسعه کمی و کیفی فعالیتهای بانک، درآمد باجهها از سال ۱۳۹۸ دو برابر و درآمد کارکنان بانک چند برابر شده است، ولی شرایط اقتصادی اجازه لمس آنها را نمیدهد.
بالاترین مقام اجرایی بانک افزود: پست بانک ایران یک بانک دولتی است و درچارچوب قوانین و مقررات دولتی باید پرداختهای خود را هماهنگ نماید؛ لذا نباید میزان و کیفیت دریافتی کارکنان بانک با بانکهای غیر دولتی و خصوصی مقایسه شود.
وی ادامه داد: خواست قلبی خودم ۵ برابر کردن میزان پرداختی به پرسنل است؛ اما باید در قالب بانک دولتی و براساس ضوابط تفریغ بودجه عمل نموده و در برابر نهادهای نظارتی پاسخگو باشیم. لازم است خاطر نشان کنم، تاکنون به اعضای هیات مدیره و مجمع بانک در قبال عملکردشان پاداشی تعلق نگرفته است؛ چرا که این موضوع مستلزم طی تشریفات، الزمات و مقررات مربوط به سازمانهای دولتی است و ما نیز تابع آن هستیم و هیچ گله و شکایتی نداریم.
دکتر شیری گفت:. ما ظرف مشخصی برای پرداخت حقوق و مزایا و بهبود معیشت پرسنل داریم که تمام اقدامات صورت گرفته در این زمینه همراه با انضباط مالی، شفافیت بوده که برای واحدهای نظارتی قابل بررسی و رسیدگی است و به همین دلیل نیز در بحث شفافیت رتبه سوم را در میان دستگاههای دولتی کسب کرده ایم. بحث تطبیق مشاغل بانک یکی از ظرفیتهای قانونی بود که برای بانک ایجاد شد و در این زمینه با رویکرد کارمند مداری این موضوع را زودتر از دستگاههای دیگر پیاده سازی و به مورد اجرا گذاشتیم.
وی اضافه کرد: بحث دیگر پرداختهای مربط به فوق العاده ویژه است که متناسب با حرکت ستاد و صف بانک برای تحقق برنامههای سپرده عملیاتی و گره زدن نفع شخصی کارکنان به انتفاع سازمانی، این طرح پیاده سازی شد که آمار پرداختیها نشان میدهد مجموع فوق العاده ویژه پرداختی به کارکنان در ۹ ماهه امسال نسبت سال ۱۳۹۹، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که در این اقدام دریافتی کارکنان ستادی ۳۷ درصد و دریافتی کارکنان اجرا ۱۵۰ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل بانک افزود: بنابر این طرح مذکور این امکان را برای همکاران استانی فراهم مینماید تا با تلاش بیشتر برای تحقق اهداف سپردهای در نظر گرفته شده و بیشتر از آن، سهم خود را از دریافتی فوق العاده ویژه عملیاتی افزایش دهند که این در دست خودشان است؛ لذا توصیه اینجانب این است که از ظرفیتهای این طرح که در قالب کارانه تعریف شده است، استفاده نمایید و شاخص عملکردی خودتان را ارتقاء دهید تا به اندازهای که در آن نیل به اهداف برنامهای تسهیم میشوید و بانک را منتفع مینمایید، سهم دریافتی خود را بالا ببرید.
دکتر شیری اظهار داشت: سیاست کلی بانک در دو حوزه تعریف شده است که شامل بانکداری خرد در حوزه باجههای بانکی روستایی و بانکداری شرکتی در حوزه شعب بانک است. تلاش برای جلب رضایت مردم و مشتری از طریق ارائه خدمات مطلوب مهمترین رکن فعالیت پست بانک ایران است، لذا بخش عمده برکت موجود در بانک به پشتوانه رضایت مردم است.
وی تاکید کرد: هر یک از روسای شعب بانک یک مدیر تمام عیار هستند چرا که علاوه بر مدیریت پرسنل و امور شعبه تحت مدیریت خود؛ مدیریت باجههای بانکی روستایی خود را انجام میدهند و بر امور و فعالیتهای جاری حوزه خود نظارت و کنترل مستمر دارند؛ لذا روسای شعب باید قدر دان این شرایط باشند و از این ظرفیت برای رشد و توسعه بانک استفاده نمایند.
دکتر شیری تصریح کرد: ما باید مسئولان و کارکنان باجههای بانکی روستایی را همکار خود قلمداد کنیم؛ لذا مسائل پیش آمده در این زمینه را باید ابتدا در درون شعبه و سطح استان حل و فصل نماییم و در مواردی هم که راه حل برای آن نداریم آنها را به مدیران ارشد در ستاد منتقل نماییم، اما همواره الویت باید بر حل مسائل باشد.
مدیر عامل بانک در پایان گفت:حرکتهای صورت گرفته در مدیریت شعب پست بانک استان مرکزی خوب و ارزشمند است؛ ولی ظرفیتهای بالقوه و بسیار خوب و با ارزشی در آن وجود دارد که بالفعل کردن آنها میتواند بانک را چندین مرحله به جلو حرکت دهد و سرنوشت بانک و تک تک کاکنان به هم گره خورده و جدا از هم نمیباشد.
در این جلسه علیرضا واحدی پور مدیر امور استانها و بازاریابی، در گزارشی از وضعیت عملکرد پست بانک استان مرکزی گفت: از سال آینده گروه استانهای، پست بانک مرکزی تغییر خواهد یافت و در گروه استانهایی قرار خواهد گرفت که از لحاظ ویژگیهای اقتصادی و منطقهای و قابلیتهای توسعه فعالیتهای بانکی، مشابه و قابل رقابت باشد.
وی افزود: در سال جاری منابع استان از ۴۲ درصد رشد برخوردار بود که شعب خمین، فرمهین و خنداب عملکرد مطلوبی داشته اند.
واحدی پور اظهار داشت: شاخص عملکرد مصارف استان ۷۷ درصد است که نسبت به گذشته بهتر شده و ضرورت دارد مجموعه همکاران استان تلاش بیشتری برای ارتقاء عملکرد خود متناسب با ظرفیتهای اقتصادی و صنعتی موجود در استان نمایند.
محسن اخلاقی مدیر امور حراست در این نشست با تسلیت دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره دلاوریهای، اخلاص و مردانگی و از خود گذشتگی آن شهید والا مقام، گفت: خوشبختانه در استان مرکزی موضوع بهداشت اعتباری رعایت شده و ما پرونده تخلفات کلان نداریم و کمترین مشکلات تخلفاتی در آن وجود دارد.
وی تاکید کرد: تک تک مدیران و کارکنان بانک باید در برابر تخلفات حساس باشند و با روحیه مسئولیت پذیری از بروز آن پیشگیری نمایند.
آناهیتا امیرحسینی رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه بانک در این نشست گفت: تلاش داریم با بررسیهای همه جانبه قرارداد بهتری را با شرکت بیمه تجارت نو ببندیم که دغدغهها و خواستهای کارکنان را در آن لحاظ شده باشد و در غیر اینصورت شرکت دیگری را جایگزین آن نماییم
وی افزود: جذب کارکنان در بانک براساس آزمون و شایستگیهای افراد بوده است و در سال جاری نیز در نظر داریم ۵۰ نفر دیگر را از طریق آزمون در بانک مشغول به کار نماییم و از سال آینده نیز براساس خروجی نیروها، نسبت به اخذ مجوز و جذب افراد جایگزین از طریق آزمون، اقدام خواهیم کرد.
رئیس اداره کل سرمایه انسانی و رفاه اظهار داشت: تلاش بر این است که از هر ظرفیت قانونی برای ارتقاء پرداختها به کارکنان استفاده شود و معیشت آنها را بهبود ببخشیم. در گردش شغلی هم فقط دارا بودن سنوات ملاک نیست بلکه شایستگی افراد و صلاحیتهای تخصصی و مدیریتی برای ارتقاء شغلی نیز مد نظر است و سعی میکنیم در این زمینه افراد شایستهتر را انتخاب نماییم که این روند به صورت مستمر ادامه دارد.
محمد جوان رئیس اداره کل حسابداری و امور سهام نیز در این جلسه گفت: در موضوع پرداخت خسارتهای بیمهای کارکنان با مدیران بیمه تجارت نو جلسه داشتیم و از مدیران استانها هم خواسته ایم اگر مسائل و مشکلاتی وجود دارد منعکس نمایند تا پیگیری نماییم.
وی افزود: پرداختی نیروهای شرکتی نیز مورد به مورد بررسی و پیگیری میشود و اگر در این زمینه نقصان و یا مشکلی وجود دارد موارد به این اداره کل منعکس تا پیگیری شود.
در این جلسه مجتبی باقری مدیریت شعب پست بانک استان مرکزی در گزارشی از عملکرد استان گفت: منابع استان در حال حاضر ۴ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال است که سهم آن از کل منابع بانکهای استان حدود ۹/ درصد است که امیدواریم تا پایان سال به ۱ درصد افزایش یابد.
وی اهم اقدامات صورت گرفته در استان را برای ایجاد روند رشد پایدار شامل: جابجایی شعب، تعویض تابلوهای قدیمی شعب، جابجایی روسای شعب، برگزاری کلاسهای آموزشی کاربردی، ساماندهی باجههای بانکی روستایی و آموزش آنها، افتتاح باجههای جدید، انتقال حساب دهیاریها، جمع آوری posهای زیان ده و اجرایی کردن طرح مروارید کارت در استان ذکر کرد.
شایان ذکر است در ابتدای نشست شورای اداری استان مرکزی، سیروسیان مسئول امور اداری استان به نمایندگی از کارکنان ستادی و مجید باقری رئیس شعبه ۱۷ شهریور اراک به نمایندگی از کارکنان شعب استان، به طرح دیدگاهها، مسائل و مشکلات کاری و پرسنلی پرداختند که از سوی دکتر شیری و مدیران ستادی حاضر در جلسه پاسخهای لازم به آنها داده شد.