April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۸۴۲۳
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
0
همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی تجمع بزرگ کارگری و کارفرمایی «مردان میدان تولید» با حضور کارکنان و کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی در مرقد مطهر امام راحل (ره) برگزار شد.
تجمع بزرگ کارگری و کارفرمایی
از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) در این گردهمایی که در ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، فرمانده سپاه بزرگ تهران و جمعی از کارکنان و کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی برگزار شد، ضمن پاسداشت مقام شامخ شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، از تلاش‌های کارگران سنگر تولید در شرایط سخت تحریمی قدردانی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این اجتماع بزرگ با قرائت فراز‌هایی از وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بلندی افق و نگاه حاج قاسم، او را تبدیل به یک جریان تاریخی و مکتب جاودانه کرد و این دیدگاه همان چشم انداز رهبری معظم انقلاب در ترسیم آینده روشن نظام و انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است.

سید رضا فاطمی امین سخن گفتن از آینده روشن در عین شرایط نامطلوب اقتصادی کشور در کلام رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم را برگرفته از تحلیل دقیق و شناخت صحیح ظرفیت‌ها و روند‌های کشور دانست و تصریح کرد: تمامی مسائل و مشکلات کشور با خلاقیت، انگیزه، اراده و همدلی و اتحاد قابل حل و رفع هستند.

وزیر صمت با اشاره به جمله زیبا و حکیمانه سردار سلیمانی که فرمودند «فرصتی که در تهدید‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها وجود ندارد» خاطر نشان کرد: مشکلات بسیاری در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم وجود دارد، اما ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی داریم که در صورت حرکت هوشمندانه، با اراده و منسجم، به زودی شاهد پیشرفت‌ها و گشایش‌های بسیار در مسیر حل معضلات و رفع مشکلات خواهیم بود.

فاطمی امین ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارگران و کارکنان واحد‌های تولیدی، به کاهش تورم نقطه به نقطه تولید کننده از ابتدای شهریور ماه تا انتهای آذر ماه به میزان ۲۶ در صد اشاره کرد و افزود: همگام با کاهش تورم تولیدکننده، تورم مصرف کننده نیز به میزان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از یکصد پروژه و برنامه تحولی در دست اجراست، گفت: در صورت اجرای کامل پروژه‌ها و برنامه‌های تحولی، در آینده نزدیک شاهد تحول عمیق و ملموس در بخش‌های صنعتی، معدنی وتجاری کشور خواهیم بود.

وزیر صمت ادامه داد: امروز در حوزه‌هایی همچون فولاد و سیمان و سایر کالا‌های پایه‌ای شاهد ثبات و تعادل قیمت‌ها هستیم که این مهم نتیجه طراحی ۲۵ ابزار مختلف توسط وزارت صمت برای اصلاح سازوکار‌ها و مدیریت تنظیم بازار بوده است.

سید رضا فاطمی امین در پایان از انتشارگزارش عملکرد ۳ ماهه این وزارتخانه خبر دارد و اظهار داشت: با هماهنگی بی نظیری که در تیم اقتصادی دولت وجود دارد، به مدد الهی و همراهی و پشتیبانی آحاد مردم عزیز، در آینده نه چندان دور شاهد رفع موانع و مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهیم بود.

در تجمع شش هزار نفری گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه محمد رسول ا... (ص) تهران بزرگ در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، توزیع ۱٠ هزار بسته معیشتی توسط بسیج جامعه کارگری و کارفرمایی نیز به خانوار‌های کم برخوردار انجام شد.

در پایان این گردهمایی، از خانواده‌های شهیدان وحید زمانی نیا، هادی طارمی، شهروز مظهری نیا، حجت الاسلام علی تمامزاده و شهیدان باقیانی تجلیل شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: