کد خبر: ۳۶۸۴۷۱
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
0
پارلمان انگلیس امروز شاهد رجزخوانی وزیر خارجه این کشور مبنی بر همکاری غرب برای اعمال تحریم‌های موثر علیه نظام مالی روسیه بود.
وزیر خارجه انگلیس برای روسیه خط و نشان کشید
لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در جلسه استماع پارلمان این کشور، مدعی شد که در همراهی با شرکای غربی روی بسته تحریمی کار می‌کند که از تأثیر بالایی برخوردار است و در صورت حمله به اوکراین، بخش مالی روسیه را هدف قرار می‌دهد.

در حالی که مسکو ادعا‌ها درباره تدارک نظامی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، تراس مدعی شد که غرب کارزار روسیه در راستای تضعیف حق حاکمیت همسایگان دموکراتیکش را برنمی تابد.

وی همچنین اتحاد ناتو را در مقابله با رفتار‌های به زعم او تهدیدآمیز روسیه مهم تلقی کرد. تراس همچنین با اعلام مخالفت دولت لندن با پروژه نورد استریم ۲، مدعی شد که اروپا باید از وابستگی خود به گاز روسیه بکاهد.

وی همچنین مدعی شد که در راستای برجسته کردن مخاطرات این پروژه با متحدان انگلیس همکاری خواهد کرد.

ادعا‌های تراس در حالی مطرح می‌شود که روسیه پیشنهاد‌های امنیتی را به واشنگتن ارائه داده و دولت بایدن را ملزم به تصمیم گیری درباره آن‌ها کرده است. ازجمله تضمین‌های امنیتی مورد نظر مسکو، عدم پیشروی پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق اروپا و کشور‌های مجاور روسیه ازجمله اوکراین است.

درهمین راستا، قرار است طی ماه جاری میلادی، روسیه به ترتیب، نشست‌های جداگانه‌ای با آمریکا و ناتو داشته باشد.

همزمان، اتحادیه اروپا مدعی است که بروکسل نباید از چارچوب رایزنی‌های امنیتی روسیه-آمریکا کنار گذاشته شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: