کد خبر: ۳۶۸۸۹۶
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
0
یک سیارک در ۱۹ ژانویه با سرعت ۷۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد.
سیارکی یک کیلومتری در حال حرکت به سمت زمین
سیارکی با عرض ۱ کیلومتر قرار است هفته آینده از کنار زمین بگذرد. به گفته ناسا، این سنگ فضایی غول پیکر در صبح روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (AEST) از فاصله ۱.۲ میلیون کیلومتری یا بیش از پنج برابر فاصله زمین و ماه از کنار زمین عبور خواهد کرد.

به گزارش وبسایت ۷news، کارشناسان فضایی می‌گویند احتمال کمی وجود دارد که سیارک وارد جو زمین شود؛ بنابراین خطری سیاره زمین را تهدید نمی‌کند. این سیارک که با نام ۷۴۸۲ (۱۹۹۴ PC ۱) شناخته می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۹۴ کشف شد و با سرعت ۷۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت در حرکت است. احتمال کمی وجود دارد که اخترشناسان آماتور بتوانند این سیارک را با چشم غیر مسلح ببینند، اما می‌توان از طریق نمودار Earthsky و با استفاده از تلسکوپ آن را رصد کرد.

سیارکی در نزدیکی زمین

گفتنی است که ناسا در سال گذشته ماموریتی را برای آزمایش تکنیکی به سبک هالیوود برای محافظت از زمین در برابر سیارک‌ها انجام داد. این آژانس فضایی در نوامبر ۲۰۲۱ فضاپیمایی را پرتاب کرد که در حال حاضر به سمت قمر کوچکی در حرکت است و عمداً با آن برخورد خواهد کرد. در این ماموریت که به عنوان مأموریت DART یا آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک شناخته می‌شود، فضاپیما به سمت دیمورفوس، قمر کوچکی که به دور سیارک دیدیموس نزدیک زمین می‌چرخد، هدف قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این آزمایش در سپتامبر ایده ای را آزمایش خواهد کرد که فضاپیما می‌تواند یک سیارک بالقوه خطرناک را به حرکت درآورد و مسیر آن را به اندازه کافی تغییر دهد تا از زمین در برابر برخورد محافظت کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: