May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۶۲۲
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
0
سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور خبر و با صدور اطلاعیه‌هایی نسبت به کولاک برف، آب‌گرفتگی، ریزش بهمن و انسداد راه‌های روستایی هشدار داد.
برف و باران کشور را فرا می‌گیرد
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی امروز در نوار غربی، شمال فارس و بوشهر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و مناطقی از مرکز و شرق کشور فعال است و باعث بارش برف، باران و وزش باد شدید و رعدوبرق در استان‌های جنوبی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز به‌صورت برف برای استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق خوزستان است.

اوایل امشب با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش همراه با کاهش دما در شرق اردبیل و گیلان شروع می‌شود. فردا شنبه به جز جنوب شرق کشور در سایر مناطق برف و باران می‌بارد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش‌های فردا برای شرق مازندران، گلستان، غرب فارس و نیمه شمالی بوشهر است. روز یکشنبه در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌ها ادامه دارد و و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

دوشنبه آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد، کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بارش پراکنده برف روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱۵

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶

نوع مخاطره: بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و پدیده مه

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱۵: شمال و شرق خوزستان، شمال ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوب لرستان، جنوب اردبیل، شمال زنجان.

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶: ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان، غرب فارس، شمال بوشهر، شرق خراسان رضوی.

اثر مخاطره: لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، افت فشار گاز و تاخیر و احتمال لغو پرواز.

توصیه: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جت برف روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی.

توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱۵

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۷

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و رعد و برق و کاهش دما از روز شنبه.

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۱۵: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، زنجان، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، قزوین، البرز، تهران، شمال فارس، شمال بوشهر.

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶: آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، شمال و ارتفاعات کرمان.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۷: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، امتناع از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی.

توصیف سامانه دوم: وزش باد شدید

زمان شروع: اوایل وقت شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶

زمان پایان: اواخر وقت شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶

نوع مخاطره: وزش باد شدید در برخی مناطق جنوبی همراه با گردوخاک.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶: خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، تهران، البرز، قم، سمنان، مرکزی.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی.

توصیه: مستحکم کردن سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو‌ها در اطراف موارد ذکر شده.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۸

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متر.

منطقه اثر:
شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶: دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خلیج فارس، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان.

یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۷: دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خلیج فارس، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۱۸: خلیج فارس، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان.

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناور‌های سنگین و آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی.

توصیه: احتیاط در تردد قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: