کد خبر: ۳۷۰۶۳۴
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
0
اردوغان روز جمعه پس از بازگشت از اوکراین اعلام کرد که می‌توان از گاز طبیعی تل آویو در ترکیه استفاده کرد.
دست و پا زدن اردوغان برای نزدیک شدن به اسرائیل
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اظهار نظری که نشان از تمایل بیش از حد وی برای نزدیکی به تل آویو دارد، گفت که ترکیه و اسرائیل می‌توانند به صورت مشترک گاز را به اروپا برسانند.

به گزارش تارنمای شبکه تی آر تی، اردوغان روز جمعه پس از بازگشت از اوکراین اعلام کرد که می‌توان از گاز طبیعی تل آویو در ترکیه استفاده کرد و دو طرف می‌توانند در یک پروژه مشترک برای انتقال آن به اروپا با یکدیگر تعامل کنند.

اردوغان روز پنجشنبه از سفر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در اواسط ماه مارس به ترکیه خبر داد. رییس جمهوری ترکیه خاطر نشان کرد که همکاری انرژی در جریان سفر هرتزوگ به ترکیه در دستور کار قرار دارد و همچنین آنکارا در حال مذاکره برای امضای توافق گاز طبیعی با عراق است.

نقش رییس رژیم صهیونیستی در ساختار سیاسی نمادین است، اما در ماه نوامبر اردوغان با نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم نیز گفتگوی تلفنی داشت.

تل آویو و آنکارا در سال ۲۰۱۸ سفرای خود را پس از ایجاد اختلافات شدید اخراج کردند.

انتقاد آنکارا بخاطر اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل و سیاست آن در قبال فلسطینی ها، روابط آن‌ها را پر تنش باقی گذاشت. رژیم صهیونیستی از ترکیه خواسته که حمایت خود از حماس را کنار بگذارد.

ترکیه برای ترمیم روابط تیره با برخی از دولت‌های منطقه‌ای سیاست‌های خود را تغییر داده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: