کد خبر: ۳۷۱۱۱۰
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۲
0
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۵ سنت معادل ۰.۷۱ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۷۶ سنت رسید.
بازار نفت در انتظار نتیجه مذاکرات هسته ای ایران
در حالی که نرخ بالای تورم در آمریکا موجب تشدید نگرانی‌ها در مورد بالا رفتن سریع نرخ بهره در آمریکا شده و سرمایه گذاران منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی هستند قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۵ سنت معادل ۰.۷۱ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه مارس با ۴۷ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۴۱ سنت رسید.

قیمت نفت پس از ۷ هفته افزایش متوالی در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی قرار دارد.

وارن پاترسون تحلیلگر بازار نفت در موسسه آی ان جی گفت: «آمار‌های نرخ تورم آمریکا موجب شده تا فشار بیشتری بر فدرال رزرو برای افزایش هر چه سریعتر نرخ بهره وارد شود. چنین انتظاری بر قیمت نفت و کلیه کالا‌های خام اثر گذاشته است.» وی افزود: «به علاوه به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای ایران رو به پیشرفت است که عاملی دیگری برای تضعیف قیمت نفت به شمار می‌رود.»

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوئیز گفت، با توجه به انتشار آمار‌های تورم که نشان دهنده بالاترین رقم‌ها طی ۴۰ سال گذشته بود وی خواستار افزایش یک درصدی نرخ بهره تا ابتدای ماه جولای است.

سرمایه گذاران همچنین از نزدیک مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا در مورد احیای توافق هسته‌ای را دنبال می‌کنند. در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران برداشته خواهد شد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: