کد خبر: ۳۷۱۳۶۳
۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
0
سفیر اوکراین در استرالیا با انتقاد از تصمیم چند کشور برای خارج کردن دیپلمات‌ها و اتباع خود از کی‌یف، گفت درباره لزوم این اقدامات تردید دارد، زیرا وضعیت تحت کنترل است.
انتقاد اوکراین از خروج دیپلمات‌های خارجی از کی‌یف
تعداد فزاینده کشور‌هایی که به بهانه حمله روسیه به اوکراین در حال خارج کردن دیپلمات‌های خود از کی‌یف هستند، با انتقاد یک مقام اوکراینی همراه شد.

«ولودیمیر شالکیفسکی» کاردار اوکراین در استرالیا گفت که کی‌یف تصمیم تعدادی از کشور‌ها برای تخلیه دیپلمات‌های خود را درک می‌کند و به آن‌ها احترام می‌گذارد، اما در مورد نیاز به این اقدامات تردید دارد، زیرا وضعیت «تحت کنترل است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، شالکیوسکی در مصاحبه با یک نشریه استرالیایی توضیح داد: «اینگونه تصمیمات تأثیر مثبتی بر اوضاع ندارد. ما دوست داریم بدون وحشت و شایعه حمله قریب الوقوع این کار را انجام دهیم».

به گفته وی، دولت اوکراین تمام تلاش خود را برای محافظت از شهروندان انجام می‌دهد، بنابراین لازم است از وحشت جلوگیری شود.

طی روز‌های اخیر کشور‌های مختلفی از جمله آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و اتحادیه اروپا به کارمندان سفارتخانه‌های خود در کی‌یف دستور داده‌اند به دلیل احتمال وقوع حمله روسیه علیه اوکراین، هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند. دولت انگلیس حتی پرچم خود را از ساختمان سفارت در کی‌یف برداشته است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به برداشتن پرچم انگلیس از سفارتخانه این کشور در کی‌یف گفته بود این بخشی از یک حمله اطلاعاتی درباره تهاجم ادعایی روسیه به اوکراین است. (جزئیات بیشتر)

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه، اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرز‌های این کشور و خروج نیرو‌های ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.
برچسب ها: کیف ، اوکراین ، روسیه ، جنگ ، جنگ سرد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: