April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۶۹۵
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
0
وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت تغییر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در آذر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را منتشر کرد. براساس آمار منتشر شده ۵ قلم کالای اساسی در دوره زمانی مورد بررسی رشد بالای ۱۰۰ درصد داشته اند.
رشد ۱۰۰ درصدی قیمت ۵ قلم کالای اساسی در یکسال
براساس این گزارش در مدت زمان مورد بررسی «دفترچه مشق دانش آموزی ۴۰ برگ با ارز نیمایی»، «لاستیک جینیو کامیونی و اتوبوسی ۲۲.۵- ۳۱۵.۸۰»، «جوجه یک روزه راس چهار منفی»، «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» و «رب گوجه فرنگی تبرک ۸۰۰ گرمی» بالاترین رشد قیمت را به خود اختصاص دادند.

ارزیابی‌های صورت گرفته نشان دهنده آن است که «دفترچه مشق دانش آموزی ۴۰ برگ با ارز نیمایی» نیز در این مدت رشد ۱۳۸.۳ درصدی را تجربه کرد. قیمت هر جلد دفترچه مشق دانش آموزی ۴۰ برگ با ارز نیمایی در مدت زمان مورد بررسی به ۵ هزار و ۸۵ تومان رسید این در حالی که در مدت مشابه سال قبل قیمت ۲ هزار و ۱۳۴ تومان ثبت شده است.

اما در میان محصولاتی که رشد بالای ۱۰۰ درصدی داشته اند «لاستیک جینیو کامیونی و اتوبوسی ۲۲.۵- ۳۱۵.۸۰» نیز دیده می‌شود. براساس آمار اعلام شده در این مدت قیمت «لاستیک جینیو کامیونی و اتوبوسی ۲۲.۵- ۳۱۵.۸۰» رشد ۱۳۸.۲ درصدی داشته و قیمت هر حلقه لاستیک به بیش از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید این در حالی که در مدت مشابه سال قبل قیمت هر حلقه لاستیک حدود ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان بوده است.

قیمت هر قطعه «جوجه یکروزه راس چهار منفی» در مدت زمان مورد بررسی به بیش از ۸ هزار و تومان رسید این در حالی که در مدت مشابه سال قبل قیمت هر قطعه «جوجه یکروزه راس چهار منفی» برابر با ۳ هزار و ۳۸۰ تومان بود و به این طریق رشد ۱۳۶.۹ درصدی را ثبت کرد.

اما در میان محصولاتی که رشد بالای ۱۰۰ درصدی داشته اند «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» نیز به چشم می‌خورد. قیمت «آب معدنی بطری ۱.۵ لیتری» در آذر سال گذشته برابر با دو هزار و ۵۹۴ تومان بوده که این رقم در آذر سال جاری به ۵ هزار و ۴۵۱ تومان رسیده و رشدی ۱۱۰.۱ درصدی را تجربه کرده است.

قیمت «رب گوجه فرنگی تبرک ۸۰۰ گرمی» نیز در مدت زمان مورد بررسی رشدی بالای ۱۰۰ درصد داشته است. براین اساس قیمت هر قوطی رب ۸۰۰ گرمی از ۱۴ هزار و ۳۹۳ تومان به ۲۸ هزار و ۸۲۱ تومان رسید و رشدی ۱۰۰.۲ درصدی را ثبت کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: