"مهدی مقدم" گفت: رشتههای بیمهای درقالب چند رشته مانند اشخاص، اموال و یا مسئولیت تعریف شده، اما در دنیای امروز کسب و کارها، روند صادرات و واردات کارخانهها تغییر کرده است.
وی، افزود: بنابراین شرکتهای
بیمه باید خود را بروز کنند و این تنها به مفهوم تعریف محصولات جدید نیست بلکه باید یک مقدار موارد آیین نامهای و مقرراتی را بروز کنند زیراقوانین و مقرراتی که در صنعت بیمه وجود دارد مربوط به سالهای قبل است.
این کارشناس صنعت بیمه، معتقداست که نیازی به تغییر اساس صنعت بیمه نیست، اما میتوان با یکسری از قوانین و مقررات، شبکههای جدید بازاریابی تعریف کرد.
مقدم، با بیان اینکه شبکه فروش صنعت بیمه به گستردگی که باید باشد نیست، ادامه داد: برای بالا بردن ضریب نفوذ بیمه، باید بیمه نامههایی را آماده و طراحی کرد و یا تغییراتی در نظر گرفت که همین بیمه نامههای موجود را بتوان به اقشار مختلف جامعه فروخت.
وی، در خصوص اهمیت وجود اطلاعات و دیتا در صنعت بیمه بیان کرد: شرکتهای تازه تاسیس سوابق سالهای قبل بیمه گذاران را ندارند و شرکتهای بیمه بزرگتر هم این دیتا را در اختیار سایر شرکتها قرار نمیدهند.
این کارشناس صنعت بیمه، گفت: دیتا به شرکتهایی مانند فیس بوک کمک کرد تا آنها را برای کسب و کارهایی که در آینده مد نظر دارند استفاده کنند و در سیاست گذاری آنها هم نقش حیاتی و اساسی دارد چرا که به اقتصاد جهت میدهد.
وی، بیان کرد: برخی از سایتهای فروش آنلاین بیمه در کشور، دیتای صنعت بیمه را به صورت خاص در اختیار دارند و مزیتهایی برای آنها در نظر گرفته شده که برای کل شبکه فروش سایر شرکتها در نظر گرفته نشده که این موضوع رقابت را ناعادلانه میکند و این سایتهای فروش بزودی به غولهای بزرگی تبدیل میشوند.
مقدم، اذعان داشت که، در زمینه وجود دیتای مشترک در صنعت بیمه و شناسایی بازارهای مغفول مانده، یک شرکت بیمه به تنهایی نمیتواند کاری انجام دهد و این اتفاق باید توسط ارگانهای ناظر و سیاست گذار مثل بیمه مرکزی بیفتد.
به اعتقاد وی، به واسطه یکسری از اطلاعات که مربوط به مدیریت ریسک میشود، میتوان خدمات، قانونگذاری و یا حق بیمه را تعدیل کرد که گاهی این تعدیل به نفع بیمه گر و گاهی به نفع بیمه گذار است، زیرا گاهی بیمه گذاران مجبور هستند حق بیمه بیشتری پرداخت کنند چراکه اطلاعات لازم در اختیار شرکتهای بیمه نیست که بتوانند شرایط متعادلی را برقرار کنند.