کد خبر: ۳۷۲۷۷۰
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
0
جو بایدن دستور اجرایی در رابطه با رمزارز‌ها را طی هفته جاری امضا خواهد کرد.
دستور جدید جو بایدن درباره بازار رمزارز‌ها
گزارشات حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد دارد طی هفته حاری یک فرمان اجرایی را امضا کند که از طریق آن، رویکرد دولت ایالات متحده در قبال رمزارز‌ها را مشخص کند. تحلیلگران انتظار دارند که طی این فرمان، دستورالعملی برای سازمان‌های فدرال مبنی بر بررسی تغییرات احتمالی قانون گذاری در زمیه رمزارز‌ها ارائه گردد. همچنین انتظار می‌رود که این دستور، امنیت ملی و اثرات اقتصادی رمزارز‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش از این، گزارشاتی در رابطه با یک دستور احتمالی در ماه ژانویه (دی-بهمن) در راستای ایجاد یک سیاست مرکزی در زمینه رمزارز‌ها منتشر شده بود. در آن زمان، گزارشات حاکی از آن بود که سازمان‌های فدرال در حال ارزیابی خطرات و فرصت‌های رمزارزی هستند.

انتظارات از این دستور اجرایی چیست؟
مقامات کاخ سفید تابه حال از اظهار نظر درباره دستور رمزارز‌ها خودداری کرده اند، اما این بار با توجه به افزایش فشار‌های خارجی، این دستور ممکن است منحصراً بررسی برخی از مسائل را تحت هدف قرار دهد. تحلیلگران در درجه اول، به نگرانی‌هایی مبنی بر استفاده از رمزارز‌ها به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های مالی بین‌المللی اشاره می‌کنند. برای نمونه، تحریم‌هایی که ایالات متحده و متحدانش علیه روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین وضع کرده اند، مطرح می‌شود. به طور کلی تر، مدیران صنایع نگرانی‌های خود را با توجه به عدم شفافیت رویکرد دولت ایالات متحده برای قانون‌مند کردن رمزارز‌ها ابراز می‌کنند. از این رو، انتظار می‌رود این فرمان اجرایی نقش‌هایی را برای سازمان‌های دولتی در رابطه با قانون گذاری رمزارز‌ها تعیین کند. همچنین این دستور به احتمال زیاد از سازمان‌های مرتبط درخواست خواهد کرد که گزارشات به‌روزی را از برنامه‌های خود در اواخر سال ۲۰۲۲ ارائه کنند.

رمزارز ملی

همچنین، این فرمان اجرایی ممکن است به سوالی بپردازد که مدت‌هاست در حوزه ارز‌های دیجیتال مطرح بوده است که آیا دولت ایالات متحده رمزارز ملی ویا رمزارز بانک مرکزی (CBDC) را صادر خواهد کرد ویا خیر؟ از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از کشور‌ها در سراسر جهان رمزارز‌های ملی‌های خود را راه اندازی می‌کنند، این مسئله بسیار حائز اهمیت شده است.

با این حال، این دستور به احتمال زیاد موضع دولت ایالات متحده را در زمینه رمزارز ملی مشخص نخواهد کرد، زیرا فدرال رزرو ایالات متحده فعلا در حال بررسی پیامد‌های چنین اقدامی است. بنا بر اعلام فدرال رزرو در ماه ژانویه، رمزارز ملی می‌تواند به حفظ سلطه دلار آمریکا کمک کند، زیرا پذیرش رمزارز‌ها در مقیاس جهانی، افزایش عظیمی را تجربه می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: