کد خبر: ۳۷۳۴۱۵
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
0
Canadian dollar واحد پول رسمی کشور کانادا می باشد که در استان ‌ها و شهرهای مختلف کانادا نیز از همین واحد پولی برای انجام مبادلات استفاده می شود. در بازارهای معامله ارز بین المللی، این واحد پولی به اختصار CAD‌ نیز خوانده می ‌شود.

Canadian dollar واحد پول رسمی کشور کانادا می باشد که در استان ‌ها و شهرهای مختلف کانادا نیز از همین واحد پولی برای انجام مبادلات استفاده می شود. در بازارهای معامله ارز بین المللی، این واحد پولی به اختصار CAD‌ نیز خوانده می ‌شود.

برای نشان دادن این واحد پولی از نمادهایی نظیر Can$ و C استفاده می ‌شود. این موضوع سبب متمایز شدن این ارز با سایر ارزهای دلاری می گردد. هر دلار کانادایی از 100 سنت به وجود آمده است. به دلیل آنکه مبادلات ارزی از نوسان بسیار بالایی برخوردار می باشد، در نتیجه نرخ تبدیل دلار کانادا در ونکوور در طول روز تغییرات بسیار زیادی را تجربه می‌کند.

برای این که بتوانید از قیمت دلار کانادا در ونکوور اطلاع کسب کنید می بایست قیمت زنده این ارز به دست بیاورید. بهتر است برای اطلاع از این قیمت ها به وب سایت خبرگزاری های رسمی و معتبر مراجعه کنید که قیمت های دقیق و واقعی را به شما نشان می ‌دهند.

در ادامه بخوانید: قیمت دلار کانادا در ونکوور

قیمت دلار کانادا در ونکوور

دلار کانادا در ونکوور

طبق آمار و اطلاعات به دست آمده، دلار کانادایی در بین بانک ‌های بین ‌المللی از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد و نزدیک به ۲ درصد از ذخایر ارزی جهانی را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که این ارز با ثبات می باشد، امروزه شاهد ذخیره آن توسط افراد معمولی نیز برای حفظ سرمایه هستیم. دلار کانادا از نظر رتبه بندی پس از دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس قرار گرفته است.

افرادی که قصد سفر به کشور کانادا را دارند برای آنکه بتوانند در این کشور اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود کنند حتما به دلار کانادا احتیاج پیدا خواهند کرد. بنابراین بهتر است این افراد با خود مقداری پول کانادایی همراه داشته باشند تا بتوانند از پس کارهای معمولی و روزمره خود بر بیایند.

بیشتر بخوانید: صرافی های ونکوور

صرافی شمش و ارز ونکوور

صرافی شمش و ارز ونکوور شرکتی است که خدمات ارز خارجی را در مکان ‌های اطراف منطقه ونکوور ارائه می‌کند. این سرویس از سال 1989 شروع به کار کرده است و یک سرویس آنلاین به نام VBCE Online ارائه می دهد. با استفاده از این سرویس، مشتریان می توانند یک صرافی را به صورت آنلاین رزرو کنند، حساب خود را تامین مالی کنند و  VBCE مبلغ را به گیرنده انتخابی منتقل می کند.

صرافی شمش و ارز چهار شعبه در اطراف بریتیش کلمبیا دارد. در اینجا شعبه های صرافی شمش و ارز ونکوور برای شما آورده شده است. صرافی شمش و ارز مبادله ارز را به صورت آنلاین برای  CAD، USD، یورو، پوند بریتانیا، ین ژاپن و دلار استرالیا ارائه می دهد.

نام شعبه

نشانی

تلفن

ساعات کاری

دفتر مرکزی VBCE

 

800 West Pender Street, Suite 120, Vancouver, BC V6C 2V6

1 604-685-1008

دوشنبه تا جمعه: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

شنبه و یک شنبه: تعطیل

 

شعبه برنابی

 

1112 - 4700 Kingsway، برنابی، بریتیش کلمبیا V5H 4M1

 

1 604-558-2468

 

دوشنبه تا جمعه : 10 صبح تا 7 بعد از ظهر

شنبه: 10 صبح تا 5 بعد از ظهر

یکشنبه: 11 صبح تا 5 بعد از ظهر

 

شعبه گرانویل جنوبی

 

2576 Granville Street, Vancouver, BC V6H 3G8

 

1 604-739-3997

 

دوشنبه تا جمعه: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

شنبه: 10 صبح تا 4 بعد از ظهر

یکشنبه: تعطیل

 

شعبه ریچموند

 

118-6061 No. 3 Road, Richmond, BC V6Y 2B2

 

1 604-248-0777

 

دوشنبه تا جمعه: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر

شنبه: 10 صبح تا 4 بعد از ظهر

یکشنبه: تعطیل

 

 

نکات مهم در حین خرید دلار کانادا در ونکوور

اگر قصد خرید دلار کانادا را دارید بهتر است از موارد زیر اطلاعات کسب کنید و سپس کار خرید خود را انجام دهید:

  • نرخ زنده: همان طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم برای خرید دلار کانادا بهتر است از نرخ پویا و زنده این ارز دقیقاً در لحظه خرید اطلاع کسب کنید. لازم به ذکر است که نرخ دلار کانادا هر چند ثانیه یکبار به روز می گردد. در نتیجه شما با خرید دلار به نرخ زنده ممکن است بتوانید بین ۲ تا ۳ درصد در خرید خود صرفه جویی کنید.
  • بهترین نرخ ارز: صرافی های مختلف برای ارائه دلار کانادایی به مشتریان نرخ های مختلفی ارائه می نمایند. این امر نیز به این دلیل است که صرافی ها برای خرید و فروش دلار کانادایی کارمزد متفاوتی را در نظر گرفته اند. بنابراین پیش از آنکه کار خود را پیش یک صراف انجام دهید بهتر است نرخ کارمزد صرافی های گوناگون را با یکدیگر مقایسه کنید و خرید خود را از صرافی که بهترین نرخ ارز را به شما ارائه می نماید انجام دهید.
  • تسهیلات سفارش آنلاین: در دنیای امروزی افراد ترجیح می ‌دهند تا اغلب کارهای خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهند. در نتیجه امروز بسیاری از صرافی ‌ها سعی کرده اند تا اقدام به ارائه خدمات غیر حضوری و سفارش آنلاین به مشتریانشان نمایند تا به آن ها کمک کنند خرید و فروش ارز های مختلف نظیر دلار کانادا را به راحتی در خانه خود انجام دهند.
  • تحویل درب منزل: بسیاری از صرافی های معتبر به مشتریانشان این امکان را داده اند تا با سفارش دلار از طریق وب سایت، این دلارها را درب منزل به آن ها تحویل دهند.
  • نرخ انجماد: افرادی که از این ویژگی استفاده می کنند می توانند با پرداخت ۲ درصد از مبلغ کل خود، نرخ مشخصی را برای خرید دلار کانادا تا سه روز کاری قفل کنند.

نحوه انتقال پول به ونکوور کانادا

اگر به عنوان یک تازه وارد به کشور کانادا وارد می شوید می بایست برای پرداخت هزینه هایی نظیر هزینه محل اقامت، مواد غذایی، تاکسی و غیره مقداری پول نقد با خود به همراه داشته باشید و بلافاصله پس از اینکه به فرودگاه وارد شدید به پول نقد خود نیاز خواهید داشت.

  • مرحله 1: اداره مهاجرت و پناهندگی و شهروندی کانادا یا همان IRCC حداقل مقدار وجودی را که افراد تازه وارد کانادایی هنگام مهاجرت به کانادا به عنوان یک فرد مقیم دائم می بایست به آن دسترسی داشته باشند را تعریف نموده است. مبلغ فوق طبق تعداد اعضای خانواده متفاوت می باشد. علاوه بر این حداقل مبلغ بودجه در سال های مختلف متفاوت می باشد و این مبلغ هر سال به روز می گردد. در نتیجه می بایست حتما در حین مهاجرت به کانادا این وب سایت را بررسی کنید و از این مبلغ اطلاعات کسب نمایید.
  • مرحله 2: با بانک یا موسسه مالی خود در کشور خود برای هرگونه قوانین و مقررات مربوط به انتقال پول در هنگام مهاجرت مشورت کنید تا قوانین و مقررات مربوط به میزان پولی که می توانید از کشور خارج کنید را بدانید. در حالی که هیچ محدودیتی برای پولی که می ‌توانید به کانادا بیاورید وجود ندارد، برخی کشورها مقدار پولی را که می ‌توانید به صورت نقدی یا سایر ابزارهای پولی خاص مانند کارت سفر یا چک مسافرتی حمل کنید، محدود می‌کنند.
  • مرحله 3: جمع آوری اسناد مربوطه برای نشان دادن "اثبات دارایی" . همه تازه واردانی که برای اولین بار به عنوان یک PR به کانادا سفر می کنند، باید اسناد خاصی را نشان دهند که تأیید می کند آن ها به حداقل مبلغ تسویه حساب اعلام شده توسط IRCC دسترسی دارند. این پول می تواند حضوری، در بانکی در کانادا یا در کشور شما باشد. افسران در بندر ورودی ممکن است درخواست کنند اسنادی مانند صورت های مالی یا نامه های بانکی شما را مشاهده کنند که تضمین می کند شما به وجوه ذکر شده در درخواست خود دسترسی دارید. اگر همسرتان با شما سفر می کند، می توانید پولی را که در یک حساب مشترک یا حساب همسرتان است نشان دهید، مشروط بر اینکه همیشه به آن وجوه دسترسی داشته باشید.
  • مرحله 4: برای واریز وجوه خود و کسب اطلاعات بیش تر در مورد بانکداری کانادا، یک قرار ملاقات در بانک رزرو کنید. در نهایت، بازدید از شعبه برای افتتاح حساب بانکی در چند روز اول پس از فرود ایده خوبی است. اکثر بانک ها گزینه ای را برای رزرو وقت آنلاین در وب سایت خود ارائه می دهند یا حتی می توانید برای تعیین وقت با آن ها تماس بگیرید. می توان قبل یا بعد از فرود در کانادا قرار ملاقات رزرو کرد. مشاوران بانکی در توضیح نحوه عملکرد محصولات بانکی و مالی در کانادا بسیار کمک کننده هستند، بنابراین قرار ملاقات فرصت خوبی برای پرسیدن سؤالات و پاسخگویی حضوری همه ابهامات خود است.

نکته: مبلغ نشان‌ داده ‌شده در IRCC نشان ‌دهنده حداقل سرمایه ‌ای است که باید در حین جابجایی ب ‌عنوان یک کارگر ماهر یا کارگر حرفه ‌ای ماهر از طریق اکسپرس اینتری، نامزدی استانی یا سایر برنامه های مهاجرتی مشابه داشته باشید. تنها استثناها در صورتی است که به عنوان فردی که قبلاً تجربه کار در کانادا را داشته است (کلاس تجربه کانادایی) درخواست می دهید یا اگر قبلاً یک پیشنهاد شغلی در کانادا داشته باشید، در این صورت انتظار نمی رود مدرکی مبنی بر وجود سرمایه ارائه دهید.

اثبات وجوه در ونکوور کانادا

طبق  IRCC، سند زیر به منزله اثبات وجوه است:

نامه ای از یک بانک یا موسسه مالی (از کشور خود یا کانادا) که جزئیات وجوهی را که در اختیار دارید ذکر می کند. نامه باید روی سربرگ بانک یا مؤسسه مالی چاپ شود و شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل)
  • اسم شما
  • بدهی های معوق شما مانند بدهی های کارت اعتباری و وام ها
  • حساب جاری بانکی و سرمایه گذاری، شماره حساب، تاریخ افتتاح هر حساب، موجودی جاری هر حساب و میانگین موجودی شش ماه گذشته

برای افرادی که PR دارند، اکثر بانک‌ های بزرگ کانادایی مانند  RBC Royal Bank، Toronto-Dominion (TD)، Bank of Nova Scotia (Scotiabank)  و Bank of Montreal (BMO) افتتاح حساب بانکی را قبل از ورود تسهیل می‌ کنند و آن را ایجاد می ‌کنند. انتقال پول به کانادا نسبتاً آسان است. اگر تصمیم دارید قبل از ورود یک حساب باز کنید و وجوه خود را انتقال دهید، مطمئن شوید که اسناد مناسبی را جمع آوری کنید که نشان می دهد در کانادا به این مبلغ دسترسی دارید - این به عنوان اثبات وجوه محسوب می شود. این نامه‌ های بانکی و اسناد مالی را می ‌توان با وجه نقد، سهام، اوراق قرضه، اوراق قرضه، اسناد خزانه، پیش ‌نویس ‌های بانکدار، چک، حواله بین ‌المللی، کارت ‌های مسافرتی یا چک مسافرتی تکمیل کرد که همه این ‌ها اثبات وجوه محسوب می ‌شوند.

نکته : بهتر است که در چند هفته اول خود در کانادا مقداری پول نقد برای مخارج خود در اختیار داشته باشید زیرا انحلال ابزارهای پولی مانند پیش نویس بانک، چک یا حواله ممکن است بیش تر طول بکشد. برای اطلاع از جدول زمانی، حتماً با بانک چک کنید. حواله های سیمی تقریباً فوری است و سریع ترین راه برای آوردن پول به کانادا است. با این حال، یکی از گران ترین گزینه ها نیز می باشد.

قیمت دلار کانادا در ونکوور

انتقال پول از ونکوور کانادا به کشور دیگر

هنگامی که پول را به شخص دیگری که در خارج از کانادا زندگی می کند منتقل می کنید، به عنوان ارسال حواله شناخته می شود. بسته به کانال خدمات انتقال پولی که انتخاب می‌ کنید، می ‌توانید انتقال پول را به صورت حضوری، آنلاین، از طریق ایمیل یا تلفن تنظیم کنید. به طور کلی، شما به جزئیات گیرنده مانند نام کامل، آدرس و اطلاعات تماس نیاز دارید.

به طور کلی هنگام مهاجرت به کانادا، یکی از ضروری ‌ترین چیزهایی که باید به آن فکر کنید این است که چگونه می ‌توانید پس از نقل مکان به پول خود دسترسی پیدا کنید. این موضوع کار ساده ای نیست. چرا که گزینه های بسیار مختلفی برای انتقال پول به کانادا وجود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: