کد خبر: ۳۷۳۵۲۰
۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
امروز شنبه ۲۸ اسفند ماه شاخص کل بورس با رشد بیش از ۲۲ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۶ درصد افزایش داشت.
بورس قرن را مثبت به پایان برد
بورس امروز و در آخرین روز کاری خود در سال ۱۴۰۰ رشد ۲۲ هزار و ۲۲۶ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید. این شاخص رشد ۶۰ هزار واحدی را نسبت به آخرین روز اسفند سال ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۶ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۴۸ هزار و ۲۶۹ واحدی رسید. معامله‌گران در این روز ۳۴۴ هزار و ۱۵۹ معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های فولاد، فملی، شستا، وپاسار، وبملت، شپنا، خودرو و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های ومعادن، غبشهر، فپنتا، افق و وتوس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در روز شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۷۶ واحدی به محدوده ۱۸ هزار و ۳۸۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۷۲ هزار و ۲۶ معامله بود.

امروز نماد‌های صبا، بپاس، آریا، شاوان، دماوند، فرابورس و شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نماد‌های تجلی، مفاخر، شجم و غپآذر نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نماد‌های تجلی، فرز، کرمان، فرابورس، آ س پ، فجهان و سمگا نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند. بیش از سه درصد از نماد‌ها معادل ۲۷۷ نماد رشد داشتند. ۲۰ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: