کد خبر: ۳۷۳۹۳۱
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
کشورهای کمک کننده در کنفرانس کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با نیمی از مبلغ درخواستی سازمان ملل برای این کشور موافقت کردند.

موافقت با کمک ۲.۴۴ میلیارد دلاری به افغانستانسازمان ملل در کنفرانس کمک‌های بشردوستانه به افغانستان که به فراخوان انگلیس، آلمان و قطر برگزار شده بود، خواستار کمک ۴.۴ میلیارد دلاری به این کشور شد.

کشورهای کمک کننده در این کنفرانس با نیمی از مبلغ درخواستی سازمان ملل برای افغانستان موافقت کردند.

در این کنفرانس، ۴۱ کشور متعهد شدند که بیش از ۲.۴۴ میلیارد دلار به افغانستان کمک کنند.

گفتنی است «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل طی سخنانی در این کنفرانس درباره وضعیت بحرانی افغانستان هشدار داد و گفت: وضعیت بشردوستانه در افغانستان نگران کننده است، ۹۵ درصد مردم غذای کافی ندارند و ۹ میلیون نفر در خطر قحطی قرار دارند. برای کمک به مردم افغانستان به ۴.۴ میلیارد دلار نیاز داریم.

چندی پیش دبیرکل سازمان ملل در توئیتی ابراز نگرانی کرده بود که مردم افغانستان با یکی از بحران‌های بشری به سرعت در حال گسترش در جهان روبرو هستند.

وی گفته بود که سازمان ملل برنامه دارد تا به بیش از ۲۲ میلیون نفر نیازمند در افغانستان کمک کند اما تاکنون تنها ۹ درصد از بودجه مورد نیاز خود را دریافت کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه نیز از جامعه بین‌الملل خواسته بود تا پیش از آن‌که دیر شود، از تلاش‌های این سازمان برای کمک رسانی به مردم نیازمند در افغانستان حمایت کند.

گوترش پیش از این طی اظهاراتی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود که افغانستان به «یک نخ آویزان» بوده و برای ارائه کمک‌های اضطراری به مردم این کشور به ۸ میلیارد دلار نیاز است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: