کد خبر: ۳۷۴۴۱۷
۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
0
رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: تا کی باید شاهد تصادفات دلخراشی باشیم که خودروها مچاله شده یا آتش می گیرند.
چرا خودروها در تصادفات مچاله شده یا آتش می‌گیرند؟سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه به بحث تصادفات اشاره و اظهار داشت: در طرح نوروزی ۴۱.۹ نفر در هر روز در تصادفات از دست دادیم که این رقم در سال گذشته ۵۳ نفر بود همچنین امسال بیش از ۵۰۹ میلیون تردد بین شهرها را داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در طرح نوروزی، ۳۵ درصد تصادفات برون‌شهری از نوع واژگونی و در حوزه برون‌شهری تقریباً ۵۴ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داد تصریح کرد: ۶۰ درصد فوتی‌های تصادفات در جاده‌ها به وقوع پیوست.

رئیس پلیس راهور در خصوص ایمنی خودروهای داخلی اظهار داشت: فراوانی خودروهای داخلی ما بیش از خارجی است اما در هر صورت در تصادفات فوتی و جرحی نوروز ، ۸۶ درصد خودروهای داخلی نقش داشتند، تقربیاً رکوردار تصادفات ما پژو ۴۰۵ یا پژو پارس یا پژو ۲۰۶ و در مرحله بعد متعلق به پراید بود.

وی اعلام برنامه های پلیس در سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان داشت: جدی‌ترین‌ موضوع این است‌که تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی تردد و کاهش تصادفات را پای کار اورده، همچنین با هدف‌گذاری منطقی و شدنی در برنامه هفتم توسعه به دنبال کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی هستیم، همچنین بحث هوشمند سازی پلیس نیز در دستور کار قرار دارد.

وی درباره ایمنی خودروهای داخلی اظهار داشت: در بحث خودرو، نقش راننده، نقشی انکارناپذیر است اما نباید فراموش کنیم راننده با هر سطح مهارت و گواهینامه یک انسان است که پشت فرمان نشسته و ایجاد هر حادثه برای یک انسان متصور است؛ ممکن است دچار سرگیجه یا بیهوشی شود یا حتی بی‌مبالاتی داشته باشد اما در تمام دنیا یک راه نجات در تصادف برای رانندگان پیش‌بینی شده و آن هم بحث ایمنی وسیله نقلیه است.

وی افزود: ساخت خودرو با پلتفرم، آلیاژ و فلز مشخص یا ضخامت آن‌ها یا آپشن‌های خودرو مانند کیسه هوا، کمربند و ترمز ABS نجات‌دهنده راننده یا سرنشینان است در حالی که این موارد در خودروهای داخلی دچار مشکل است.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: تا کی باید هر روز گزارش خوانده و ببینیم یا بشنویم که تصادف، آتش سوزی خودرو و مرگ هموطنان را داشته ایم.

وی با بیان مزایای خودروهای ایمن که عبارتند از زیبایی، کیفیت، ایمنی و ارزان قیمت بودن، به طرح این سوال پرداخت و گفت: واقعاً کدام یک از خودروهای داخلی ما این مزیت‌ها را دارند؟

سردار هادیانفر ادامه داد: اگرچه همه باید از تولید داخل حمایت کنند اما تولید داخل نیز باید کیفی و ایمن باشد، اکنون چه کسی روی قطعات خودرو نظارت می‌کند، آیا نظارت ۱۰ سال پیش سازمان استاندارد کفایت می‌کند تازه آن هم بیشتر توسط افرادی صورت می‌گیرد که خود در خودروسازی هستند؛ تا کی باید شاهد تصادفات باشیم، امیدوارم تمام دستگاه‌های مسئول و نظارتی نقش خود را ایفا کنند، باید خودروسازها بر تولید خودروی ایمن و کیفی متمرکز شوند و چاره‌ای جز این ندارند.

وی با طرح دوباره سوال که چرا خودروها در تصادف مچاله شده یا آتش می‌گیرند و چرا باید خودرو منفجر شود گفت: با مطالبه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و مردم، دیگر خودروسازها جای دفاعی ندارند؛ به طور مثال وقتی به خودروساز می‌گویند قطر آلیاژ کم است باید اصلاح شود.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ما خودمان را مسئول می‌دانیم، بنابر قانون و تأیید وزارت صمت، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست باید پلاک‌ کنیم اما اگر اینها دخالت نکنند حتماً ارائه پلاک‌ را متوقف می‌کنیم و دیگر اینگونه خودروها را پلاک نمی‌کنیم.

وی افزود: برابر قانون ما مکلف به تعیین سهم تقصیر دستگاه‌ها در تصادفات هستیم و این کار را می‌کنیم؛ به طور مثال در تصادف پژو ۴۰۵ با پژو پارس محور لرستان به نورآباد که هشت نفر زن و بچه در آتش سوختند، ۳۳ درصد خودروساز مربوطه را در کروکی در شورای ترافیک استان مقصر دانستیم و پرونده قضائی را برای قاضی فرستادیم؛ به همکاران نیز ابلاغ کردیم که برای دستگاه‌ها سهم تقصیر در تصادفات تعیین کنند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: