کد خبر: ۳۷۴۷۰۹
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
جزیره کیش به لحاظ فاصله نزدیک با کشور قطر و شباهت آب و هوایی و نیز وجود امکانات ورزشی، تفریحی و اقامتی متنوع، در طول برگزاری مسابقات جام جهانی میزبان هواداران تیم‌ها باشد.
کیش میزبان هواداران جام جهانی قطر
بیست و دومین دوره رقابت ها‌ی جام جهانی فوتبال از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰) در قطر برگزار می‌شود. این نخستین جام جهانی است که منطقه غرب آسیا برگزار می‌شود و با توجه به نتایج ملی پوشان کشورمان باید منتظر حضور آن‌ها در این مسابقات نیز بود.

مشارکت ایران در میزبانی از جام جهانی قطر با توجه به ظرفیت محدود این کشور و همچنین پذیرش بخشی از مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ در کیش و قشم، فرصت مناسبی است برای جذب گردشگر در زمان بازی‌های جام جهانی و حتی بعد از آن و فرصت بسیار مناسبی است برای معرفی جزایر زیبای ایران بخصوص جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری خلیج فارس برای زمان آتی است.

از زمان مطرح شدن قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، مسؤولان و به ویژه فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به دنبال مشارکت و میزبانی بخشی از این رویداد جهانی هستند. این تلاش‌ها از سال ۱۳۹۸ جدی‌تر شد، اما با توجه به نزدیکی به کشور قطر و حضور مسافران در این جزایر نیاز به توسعه زیرساخت‌های این جزایر شده است، از طرف دیگر برای مشارکت در میزبانی از جام جهانی قطر به بازسازی و افتتاح طرح‌ها و زمین‌های ورزشی و تقویت زیرساخت‌های جزایر کیش و قشم جهت میزبانی از مسافران جام جهانی آماده می‌شوند.

مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران و قطر یک توافقنامه عملیاتی دوجانبه هوانوردی امضا کردند که این توافقنامه با حضور «جاسم بن سیف السلیطی» وزیر حمل و نقل و ارتباطات و «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی ایران برای افزایش پرواز‌های بین قطر و ایران امضا شد.

ایرانی‌ها می‌توانند از شهر‌های ساحلی و جزایری همچون کیش و قشم عازم قطر شوند
افرادی که تجربه رفتن به جام جهانی دارند، می‌دانند جام جهانی فوتبال محدود به استادیوم‌های مسابقات نیست و بسیاری برنامه متنوع در حاشیه مسابقات برگزار می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. اما با توجه به این که زمان محدودی به برگزاری جام جهانی قطر باقی مانده و همچنین روابط خوبی که با کشور قطر داریم این جام جهانی می‌تواند تفاوت‌های دیگری نیز داشته باشد.

ایرانی‌ها و همچنین مسافران می‌توانند از شهر‌های ساحلی و جزایری همچون کیش و قشم عازم قطر شوند. راه‌اندازی مسیر پروازی بین کیش با دوحه با توجه به بین المللی بودن فرودگاه شهر کیش همچنین راه اندازی مسیر دریایی بین کیش و قطر به آسانی قابل اجرا است. ایران با توجه به داشتن بندر‌هایی که ظرفیت پهلو گرفتن کشتی‌های مسافربری را دارند.

مقام‌های ایران و قطر بر تقویت همکاری‌ها در بخش حمل‌ونقل، کشتیرانی، مدیریت بنادر و حمایت از تقویت و تسهیل حمل و نقل و تجارت بین بنادر دو کشور و همچنین بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری خصوصی تاکید کردند.

رقابت‌های ورزشی بهترین زمان برای جذب گردشگران است و مسابقات جام جهانی فوتبال بالاترین ارزش تبلیغاتی در میان همه‌ی رقابت‌های ورزشی را دارد. قطر امکان جذب و ارائه کمپ تمرینی به همه تیم‌های حاضر در مسابقات جام جهانی را ندارد و سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز مبالغ زیادی بابت حضور تیم‌ها در کمپ‌های تمرینی می‌خواهند و این فرصت برای کشورمان فراهم شده است تا تیم‌های حاضر در این مسابقات در کیش مستقر شوند.

وزیر ورزش و جوانان ایران اخیرا از سفر وزیر راه قطر به ایران برای مذاکره جهت میزبانی جام جهانی خبر داد.

«سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان ایران در مورد ظرفیت مناطق آزاد کشور برای میزبانی بخشی از هواداران فوتبال و جام جهانی، عنوان کرد: «به دنبال تعاملات و دوستی ایران و قطر، وزارت ورزش و جوانان تمایل به ادامه این پیوند‌ها و ارتباطات در حوزه ورزش دارد.»

سجادی ادامه داد: «این تعاملات در کنار پررنگ کردن ظرفیت ورزشی کشور می‌تواند فرصتی برای تقویت دیگر موضوعات همچون گردشگری، حمل و نقل مسافر و ... باشد. با توجه به حضور هواداران جام جهانی در مناطق آزاد می‌توانیم ظرفیت حمل و نقل عمومی به ویژه دریایی برای این فرصت پیش آمده را رونق دهیم.»

پیشنهاد دو شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام جهانی می‌تواند به محکم شدن روابط دو کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود. شهر‌های جنوبی کشور به ویژه جزیره زیبای کیش در بحث هتلینگ و خدماتی که به گردشگر‌ها باید بدهیم، مجهزتر است و جلسات هماهنگی در قالب دیدار و گفتگو شروع شده است.

جزیره کیش به لحاظ فاصله نزدیک با کشور قطر میزبان هواداران تیم‌ها باشد

قطر از جمله کشور‌های جنوب خلیج فارس است که روابط گرمی با ایران دارد. توسعه و ایجاد کمپ‌های ورزشی برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در طول برگزاری این مسابقات جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم و فرهنگ خود را معرفی کنیم. کشور ما ایران دارای اقلیم‌های مختلف آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، فرهنگ غنی و متنوع، آیین‌ها و آداب و رسوم کهن و زیرساخت‌ها و مراکز ورزشی و تفریحی متنوعی است و جزیره کیش به لحاظ فاصله نزدیک با کشور قطر و شباهت آب و هوایی و نیز وجود امکانات ورزشی، تفریحی و اقامتی متنوع، در طول برگزاری مسابقات جام جهانی میزبان هواداران تیم‌ها باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: