کد خبر: ۳۷۵۱۸۴
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
0
اونس طلا هفته گذشته را در محدوده هزار و ۹۳۰ دلار خاتمه داد و همین موضوع موجب شده است که ارزش ذاتی سکه به طور معناداری افت کند.
فشار طلای جهانی به سکه امامی
سکه امامی ممکن است مرز ۱۳ میلیون تومانی را در روز جاری از دست بدهد. بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی در مسیر نزولی قرار گرفت و حتی این فلز گران بها سطح هزار و ۹۵۰ دلار را در انتهای هفته از دست داد. اونس طلا هفته گذشته را در محدوده هزار و ۹۳۰ دلار خاتمه داد و همین موضوع موجب شده است که ارزش ذاتی سکه به طور معناداری افت کند.

ارزش ذاتی سکه با در نظر گرفتن محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار تا محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین رفته است که فاصله ۴۰۰ هزار تومانی با مرز ۱۳ میلیون تومانی دارد. اگر در روز جاری، دلار افزایش قیمت خاصی را تجربه نکند، سکه دشوار است که بتواند در محدوده قیمتی نوسان کند که در هفته گذشته در آن قرار داشت.

افت قیمت سکه حتی از معاملات پشت خطی آغاز شده است. فلز گران بهای داخلی که در انتهای هفته گذشته در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت، در بازار پشت خطی روز شنبه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین رفت. احتمال دارد در ابتدای روز جاری نیز قدرت نمایی با فروشندگان بازار سکه باشد.

با این حال، برخی از بازیگران بازار سکه باور دارند که معامله گران داخلی بیشتر از اونس طلا از رفتار دلار تاثیر می‌پذیرند. این گروه باور دارند بدون برگشت دلار به زیر محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی افت معناداری در بازار سکه رخ نخواهد داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: