April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۵۴۷۳
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
مدیر کل صندوق بین المللی پول اعلام کرد چین میدان عمل گسترده‌ای برای تقویت اقتصاد خود در برابر بحران‌ها دارد.
توانمندی چین برای تقویت اقتصاد خود در برابر بحران‌ها
کریستالینا جورجیوا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: چین می‌تواند اقتصاد خود را در مواجهه با ناملایمات و شوک‌های اقتصادی تقویت کند چرا که این کشور در زمینه سیاست‌های پولی و مالی از میدان عمل گسترده‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، مدیر کل صندوق بین المللی پول گفت: رشد اقتصادی چین در محدوده مثبت باقی می‌ماند هر چند صندوق بین المللی پول پیش بینی‌های قبلی خود را درباره رشد اقتصادی این کشور عمدتا به دلیل اختلالات ناشی از محدودیت‌ها و قرنطینه‌های مرتبط با کووید-۱۹ کاهش داده است.

در روز‌های اخیر برخی تدابیر از طرف بانک خلق چین به منظور تسهیل شرایط دسترسی به اعتبارات اتخاذ شده که نشان دهنده این توان اقتصادی است..

صندوق بین المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود درباره چشم انداز‌های اقتصادی جهان که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، پیش بینی‌های خود را درباره رشد جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۲ با توجه به جنگ روسیه و اوکراین به ۳.۶ درصد کاهش داد، که کاهش هشت دهم درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول انتظار می‌رود که اقتصاد چین در سال میلادی جاری ۴.۴ درصد رشد کند که البته ۰.۴ درصد کمتر از پیش بینی‌های قبلی این نهاد مالی بین المللی است. همچنین طبق گزارش همین نهاد، پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ رشد اقتصادی چین رشد ۵.۱ درصد باشد.

مدیر کل صندوق بین المللی پول تصریح کرد جنگ بین روسیه و اوکراین ناکامی بزرگی را برای اقتصاد جهانی رقم زده و موجب کاهش پیش بینی رشد اقتصادی در ۱۴۳ کشور جهان شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: