نماینده سیرجان در مجلس روند افزایش ظرفیت گندله سازی ۱ و ۲ را تشریح کرد
کد خبر: ۳۷۵۵۲۲
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد توسعه‌ای گل گهر و افزایش ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ معدنی گفت: افزایش ظرفیت زیر سقف خطوط تولید گندله‌سازی ۱ و ۲ گل‌گهر نه تنها باعث بهبود توان گل گهر می‌شود، بلکه تاثیرات مستقیم آن را در اشتغالزایی و کاهش بیکاری سیرجان، استان کرمان و البته در کلان کشور شاهد خواهیم بود.
گل گهر در مسیر توسعه با سرعت و کمترین هزینه
شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با خبرنگار پول نیوز به تشریح رویکرد گل گهر در ارتقای همه جانبه این بنگاه بزرگ اقتصادی پرداخت و گفت: از آنجا که افزایش ظرفیت خطوط تولید باعث بهبود قابل توجهی در بهره‌وری ماشین‌آلات و نیروی انسانی می‌شود، گل گهر خطوط گندله سازی یک و دو را افزایش داد.
 
وی با اعلام اینکه افزایش ظرفیت خطوط شماره ۱ و ۲ گندله‌سازی گل‌گهر، با ظرفیت اسمی ۵ میلیون تن در سال برای هر کدام از خطوط طراحی و احداث شده گفت: در نتیجه ارتقای ظرفیت گندله سازی گل‌گهر شاهد خواهیم بود که ظرفیت اسمی ۱۰ میلیون تن در سال به ۱۴ میلیون تن در سال افزایش یابد.
 
نماینده سیرجان در واکنش به اینکه پروژه افزایش ظرفیت خطوط یک و دو گندله سازی به صورت زیر سقف خطوط موجود اجرا می‌شود و نیازی به جانمایی جدید ندارد گفت: با توجه به اینکه گل گهر از مدیریت توانمندی برخوردار است، افزایش ظرفیت تولید با کمترین هزینه بری صورت گرفته و متخصصان بدون آنکه هزینه سربار اضافی به گل گهر تحمیل کنند از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره برداری را برای توسعه داشته اند.
 
وی با اعلام اینکه در صورت جانمایی جدید، هزینه‌های زیادی به بنگاه اقتصادی تحمیل می‌شود گفت: یکی از مهمترین نکاتی که باعث می‌شود جایگاه مدیریت در یک بنگاه اقتصادی خودنمایی کند، استفاده از ظرفیت‌های موجود و کاهش هزینه‌های غیر ضروری است که خوشبختانه این رویکرد در گل گهر مشاهده می‌شود.
 
حسن پور با اعلام اینکه استفاده از سقف خطوط موجود باعث کاهش مصرف حامل‌های انرژی و نیاز کمتر به قطعات یدکی در زمان بهره‌برداری خواهد شد گفت: همچنین بهره‌وری نیروی انسانی بهره‌بردار و تشکیلاتی و افزایش بهره‌وری در فرایند تولید گندله را موجب خواهد شد.
 
وی جدی‌ترین چالش بنگاه‌های اقتصادی را کمبود سرمایه دانست و گفت: برای آنکه بنگاه اقتصادی بتواند گام‌های موثری بردارد و به روز حرکت کند، باید رویکرد‌های متفاوتی داشته باشد در حالی که این حرکت‌ها و رویکرد‌ها هزینه بر است و در بسیاری از موارد بدلیل هزینه بر بودن، پروژه‌ها روی زمین می‌ماند.
 
نماینده سیرجان در مجلس بازگشت سرمایه در کوتاهترین زمان را مهمترین انگیزه برای اجرای یک پروژه دانست و گفت: به نظر می‌رسد گل گوهر قبل آنکه خطوط جدید را احداث کند، مطالعات همه جانبه‌ای داشته که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و به سرعت دو خط جدید گندله سازی را اجرا و راه‌اندازی کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: