DMA، که مذاکرهکنندگان در ماه مارس در بروکسل با آن موافقت کردند، شرکتهای بزرگ را هدف قرار میدهد پلتفرمهایی مانند فیسبوک و گوگل با قدرت کنترل توزیع در بازارهایشان هستند. برخی از قوانین کلیدی تنظیم شده برای این شرکتها عبارتند از:
برنامههای پیام را برای اطمینان از اینکه کاربران به یک شبکه متصل نیستند، سازگار کنید.
به کاربران اجازه دهید هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، موتور جستجوی پیشفرض، مرورگر وب و دستیار مجازی را انتخاب کنند.
از شرایط دسترسی منصفانه برای فروشگاههای برنامه اطمینان حاصل کنید.
کسب رضایت صریح برای ترکیب دادههای شخصی برای هدف قرار دادن تبلیغات
شرکتها را از رتبه بندی محصولات خود بالاتر از سایرین منع کنید.
شرکتها را به دلیل نقض اولیه قانون تا ۱۰ درصد از فروش جهانی سالانه آنها جریمه میکند و برای تخلفات مکرر تا ۲۰ درصد افزایش مییابد.
شرکتهایی که به طور معمول قوانین را نقض میکنند، به طور موقت از انجام ادغام و تملک منع میشوند.